۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۲۹
کد خبر: 81070232
T T
۰ نفر
افزون بر6 هزار طرح اشتغالزايي كميته امداد در سيستان وبلوچستان اجراشد

زاهدان- ايرنا- مديركل كميته امداد امام خميني(ره) سيستان و بلوچستان گفت: شش هزار و 465 طرح اشتغالزايي با 330 ميليارد ريال اعتبار از ابتداي امسال تاكنون ويژه مددجويان كميته امداد استان اجرا شده است.

به گزارش ايرنا، 'محسن مسعوديان راد' روز دوشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه در زاهدان با تبريك سي و پنجمين سالگرد تاسيس نهاد كميته امداد امام خميني(ره) افزود: 910 طرح از مجموع طرح هاي اشتغالزايي امسال استان به صورت كاريابي در قالب معرفي به شركت ها و كارخانجات اجرا شد.

وي اظهار داشت: 90 درصد اعتبارات ابلاغي امسال كميته امداد سيستان و بلوچستان تحقق يافته است و 10 درصد باقي مانده نيز تا پايان سال جذب مي شود.

وي گفت: سال 93 اعتبارات سرشاري در زمينه مشاغل خانگي، خرد و آموزش خانواده و توانمندسازي مددجويان به كميته امداد سيستان و بلوچستان اختصاص خواهد يافت.

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) سيستان و بلوچستان افزود: اين نهاد رتبه نخست اشتغالزايي را در كارگروه اشتغال استان در سالجاري بدست آورده است.

مسعوديان راد با اشاره به اينكه پديده جديد افزايش آمار دانش آموختگان دانشگاهي بيكار به عنوان يك فقر نوين كه سرخوردگي و جامعه گريزي را بدنبال دارد، شيوع پيدا كرده است، گفت: كميته امداد سيستان و بلوچستان با هدف كاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از بيكاري دانشگاهيان اقدامات مختلفي از جمله برگزاري اردوهاي كارآفريني در سطح استان و آموزش غواصي و صيادي به جوانان ساكن در شهرهاي ساحلي براي تشويق آنان به اشتغال هاي جديد انجام داده است.

وي اظهار داشت: با توجه به متروكه شدن بسياري از روستاهاي سيستان و بلوچستان كه در گذشته پيشرو در فعاليت هاي كشاورزي و دامداري بودند، احيا هنرهاي بومي و صنايع دستي فراموش شده استان در اولويت اين نهاد قرار گرفته است.

وي با گراميداشت هفته احسان و نيكوكاري گفت: 838 پايگاه ثابت و سيار از 14 اسفند با همكاري هزار و 708 نيروي افتخاري، موظفي و رسمي براي جمع آوري كمكهاي مردمي ويژه جشن نيكوكاري در تمام شهرستان هاي استان مستقر و فعال مي شوند.

وي افزود: هر ساله پيش از آغاز سال نو جشن نيكوكاري با همكاري آموزش و پرورش، سپاه سلمان و صدا و سيما از سوي اين نهاد در سيستان و بلوچستان برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه امسال جشن نيكوكاري از 14 تا 21 اسفند به مدت يك هفته در قالب هفته احسان و نيكوكاري برگزار مي شود، اظهار داشت: جشن بزرگ نيكوكاري امسال با شعار ˈتوانمند سازي خانواده ها با حضور پر نشاط نيكوكارانˈ شادي و نشاط را به خانواده هاي نيازمندان مي برد.

وي گفت: مردم خير و نيكوكار استان در جشن نيكوكاري سال گذشته افزون بر 11 ميليارد ريال كمك هاي نقدي و غيرنقدي خود را به كميته امداد امام (ره) استان اهدا كردند. ك/2

7307 / 653