۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۲۵
کد خبر: 81070218
T T
۰ نفر
موج انصراف در مجمع انتخاباتی هیات تكواندوی كردستان

سنندج – ایرنا – مجمع انتخاباتی هیات تكواندوی استان كردستان در حالی امروز دوشنبه با حضور رییس فدراسیون این رشته ورزشی برگزار شد كه پنج نامزد از شش نامزد ریاست هیات، انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهنام حیدری، امیر پارسانژاد، شاهرخ صلواتی، محمد كیانی و مهدی فاطمی پنج نامزد انصرافی بودند كه چهار نفر از آنها پیش از انصراف به عنوان كاندید سخنانی را بیان كردند.

** اعتراض به چیدمان مجمع انتخاباتی

چهار كاندیدی كه صحبت كردند در حالی كه تلاش می كردند به عملكرد هیات گذشته انتقاد كنند با ممانعت مجری برگزاری مجمع و رییس فدراسیون روبرو می شدند.

با وجود اینكه بارها مجری و رییس فدراسیون در میان صحبت های نامزدها وارد شدند و به آنها تذكر دادند كه تنها به بیان برنامه های خود بپردازید اما نامزدها باز هم توانستند برخی از انتقادات خود را هم به نحوه برگزاری مجمع و همچنین در نقد عملكرد هیات سابق تكواندو بیان كنند.

** وزنه سبك شهرستانی ها در مجمع

محمد كیانی یكی از نامزدها كه در حال حاضر ریاست هیات تكواندو سقز را نیز برعهده دارد در این مجمع گفت: در حالی كه سقز وزنه سنگینی در موفقیت های تكواندو كردستان است و در حالی كه نیمی از تكواندوكاران كردستانی اهل سقز هستند چرا 10 نفر از شهرستان سنندج به عضویت مجمع تكواندو در آمده اند و از سقز تنها سه نفر در مجمع حضور دارند.

وی سپس به بیان برنامه های خود پرداخت و افزود: با توجه به درآمد هیات می توانیم به صورت رایگان و به شیوه ای آبرومندانه تیم ها را به مسابقات كشوری اعزام كنیم.

وی سركشی سالانه به هیات ها، برگزاری قانونمند مسابقات در استان و بهره گیری از ویدئو ریپلی در این مسابقات را به عنوان برخی از وعده های خود بیان كرد.

كیانی اما در جریان برگزاری مجمع و پس از اینكه دیگر كاندیداها نیز انصراف خود را اعلام كردند وی نیز انصراف خود را اعلام كرد و گفت: شرایط به گونه ای است كه اگر ساعات ها برنامه ارائه دهیم فایده ای ندارد.

** آمار مدال ها ملاك عملكرد هیات تكواندو نمی شود

یكی دیگر از كاندیداها كه پس از بیان برنامه های خود انصراف خود را نیز بیان كرد مهدی فاطمی بود.

وی حرف های خود را با انتقاد به هیات آغاز كرد و گفت: یك نفر در دو سال چطور می تواند دان چهار، پنج و شش را بگیرد.

فاطمی افزود: چرا باید برای صدور مدارك، هزینه هایی از فعالین تكواندو استان دریافت شود.

وی اظهار كرد: وضعیت تكواندو نسبت به قبل بدتر شده است و نباید تنها به آمار مدال ها برای سنجش عملكرد هیات اكتفا كرد.

وی رسیدگی به وضعیت مربیان از نظر مادی و معنوی را یكی از برنامه های خود بیان كرد و ادامه داد: مربی ركن اصلی رشته تكواندو است اما به آنها بهایی داده نمی شود و هركس هم اعتراض كند، حذف می شود.

رییس فدراسیون در این بین مانع ادامه سخنان فاطمی شد و از وی خواست كه تنها به بیان برنامه های خود بپردازد.

فاطمی نیز به بیان برنامه های خود پرداخت و گفت: طرح های استعداد یابی را در سطح مدارس اجرایی می كنم.

وی تشكیل كمیته های انضباطی، مالی و آموزشی، راه اندازی مدرسه تكواندو و ارائه جزوات آموزشی به شهرستان ها را به عنوان برخی از برنامه های خود بیان كرد.

** نگرانی از وضعیت تكواندو شش نفر را كاندید كرده است

بهنام حیدری یكی دیگر از كاندیداهای حاضر در این مجمع نیز گفت: در حالی كه بسیاری از مجامع انتخاباتی هیات ها به صورت تك كاندید برگزار می شود برگزاری این مجمع با شش نامزد نشان از نگرانی فعالین تكواندو استان دارد.

وی كه چند بار سخنانش با تذكر مجری و رییس فدراسیون قطع شده بود، افزود: تكواندو كردستان ظرفیت های زیادی دارد و باید شرایط بهتری داشته باشد.

وی سپس از ضرورت تغییر چیدمان اعضای هیات تكواندو كردستان صحبت كرد و گفت: باید از طیف های مختلف فعالین تكواندو كردستان در هیات حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینكه بسیاری از فعالان و قهرمانان تكواندو كردستان زیر چتر حمایتی قرار نگرفته اند، اظهار كرد: باید چتر بی اعتمادی كه به جای چتر حمایتی بر سر تكواندو كردستان حاكم شده برداشته شود.

وی در ادامه سخنان خود به شیوه های مختلف مدیریتی اشاره كرد كه در این بین با این سخن پولادگر رییس فدراسیون كه 'تدریس می كنی و یا می خواهی برنامه هایت را بیان كنی'، برای بار دیگر قطع شد.

حیدری در حالی كه چهار دقیقه از زمان ده دقیقه ای وی باقی مانده بود با بیان اینكه گویا رییس فدراسیون مایل نیستند من صحبت كنم از ادامه صحبت كردن منصرف شد و از نامزدی ریاست هیات نیز انصراف داد.

** لطف پوری برای چهار سال دیگر رییس هیات شد

فرزین لطف پوری رییس سابق هیات تكواندو كه در این مجمع نیز به عنوان رییس هیات انتخاب شد، برگزاری 27 دوره آزمون ارتقا رده كمربند، برگزاری یك دوره كلاس داوری درجه دو، دو دوره كلاس داوری درجه سه و یك دوره كلاس مربیگری درجه سه را به عنوان برخی از فعالیت های هیات بیان كرد.

وی گفت: كسب هشت نشان طلا، نقره و برنز در مسابقات كشوری و دو نشان دیگر در مسابقات پومسه اخیر از جمله توفیقات ورزش تكواندو كردستان در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به اینكه هیات برای حضور بیشتر زنان در رشته تكواندو فعالیت كرده است، اظهار كرد: دو تكواندو كار زن از كردستان در اردوهای تیم ملی در رده سنی جوانان و بزرگسالان حضور داشته اند.

پس از سخنان كاندیداها و انجام رای گیری و در حالی كه پنج كاندید دیگر انصراف داده بودند، فرزین لطف پوری با كسب 16 از 19 عضو مجمع، برای چهار سال دیگر سكان ریاست هیات تكواندو كردستان را به دست گرفت.

** فدراسیون حافظ منافع تكواندو است

رییس فدراسیون تكواندو كشور نیز در این مجمع با اشاره به اینكه فدراسیون حافظ منافع تكواندو است، به پاسخگویی انتقاداتی پرداخت كه چیدمان مجمع را قبول نداشتند.

محمد پولادگر گفت: تشكیل مجمع بر اساس آیین نامه صورت گرفته است و كسانی كه به این چیدمان انتقاد دارند باید قاعده بازی را قبول داشته باشند.

وی سپس به دفاع از عملكرد هیات تكواندو استان كردستان پرداخت و ادامه داد: تكواندو كردستان در سال 88 در ده 22 كشور قرار داشته است كه در سال های 89، 90 و 91 به ترتیب به رده های 19، 14، و 9 در سطح كشور صعود كرده است.

وی گفت: روزهایی به استان كردستان رجوع كرده بودم اما یك برگه به عنوان عملكرد به من ارائه نشده بود و هیچ یك از فعالین تكواندو هم اعتراضی نداشتند.

وی با بیان اینكه انتقادات موجود جای خوشحالی دارد، افزود: اختلافات موجود نشان می دهد كه قطاری راه افتاده است كه می شود به سوی آن سنگ پرتاب كرد و املایی نوشته شده است كه شما غلط های آن را می گیرید.

پولادگر گفت: اگر سه ماه یك بار و یا حداقل به صورت سالانه مجمع تشكیل می شد، انتقادها ومشكلات نگفته باقی نمی ماند كه پس از چهار سال و در مجمع انتخاباتی هیات بیان شود.

رییس فدراسیون تكواندو با بیان اینكه منیت مهمترین مشكل تكواندوی كردستان است، افزود: تك تك اعضای مجمع باید پاسخگو باشند و فعالیت هیات را مورد نظر قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حضور خود در كردستان به عنوان مربی، اظهار كرد: كردستان استعدادهای فراوانی در این رشته ورزشی دارد كه اگر شرایط رشد و شكوفایی برای این استعدادها فراهم شود پله های قهرمانی كشوری و جهانی را طی می كنند. ك/4

570