۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 81069780
T T
۰ نفر

ساماندهی رودخانه‌های مرزی ایران و آذربایجان

۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸
کد خبر: 81069780
ساماندهی رودخانه‌های مرزی ایران و آذربایجان

تهران -ایرنا - مدیركل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع مشترك وزارت نیرو از نهایی شدن دستورالعمل مشترك ساماندهی و تثبیت و كناره‌بندی رودخانه‌های مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ،جبار وطن‌فدا همچنین از برگزاری چهارمین نشست كارگروه مشترك ایران و آذربایجان به‌منظور تدوین و نهایی كردن دستورالعمل مطالعه و اجرای اقدام‌های مشترك برای ساماندهی رودخانه‌های مرزی و جلوگیری از آثار زیان‌بار سیل و طغیان رودخانه‌های مرزی فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در روزهای شش تا 9 اسفندماه 1392 به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر تبریز خبر داد.

وی به حسن همجواری، روابط دوستانه بین دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و ضرورت گسترش همكاری‌های دوجانبه به‌ ویژه در زمینه مسایل مرزی اشاره كرد و گفت: این كارگروه به‌ منظور ساماندهی، تثبیت و برگردان رودخانه‌های مرزی بین دو كشور به مسیر اولیه، براساس پروتكل‌ های منعقده در جهت اجرای فصل دوم قرارداد انتظامات مرزی مورخ 24 اردیبهشت 1336 بین ایران و شوروی سابق برگزار شد.

وطن‌فدا یادآور شد: چهارمین كارگروه در جهت اجرای توافق‌های هفتمین اجلاس كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور و نیز هماهنگی و توافق‌های سه نشست پیشین كارگروه مشترك ساماندهی و تثبیت كناره‌بندی رودخانه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تشكیل شد.

وی تصریح كرد: در این اجلاس كه به ‌مدت سه روز در شركت آب منطقه‌ای آذربایجان ‌شرقی و با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو، امورخارجه، كشور، سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و فرماندهی مرزبانی ناجا و نمایندگان شركت‌های آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل برگزار شد، طرفین در فضایی دوستانه و همكاری كارشناسی، ضمن مروری بر توافق‌های سه دوره نشست پیشین و سایر اسناد موجود مربوط به رودخانه‌های مرزی، تمام مفاد دستورالعمل فنی بین دو كشور را مورد تاكید قرار دادند و پروتكلی در این باره مبادله شد.

وطن‌فدا با ارزیابی فضای مثبت و دوستانه مذاكره‌ها، گفت: این دستورالعمل چارچوب همكاری‌های مشترك در ساماندهی رودخانه‌های مرزی دو كشور را تعیین كرده و زمینه‌ساز نزدیكی بیشتر دو ملت به یكدیگر خواهد بود.

اقتصام(1)**1053 **1561
۰ نفر