۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۲۰
کد خبر: 81065462
T T
۰ نفر

امام جمعه قشم:

تورم كارمند مانع توسعه كشور می شود

۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۲۰
کد خبر: 81065462
تورم كارمند مانع توسعه كشور می شود

قشم – ایرنا – امام جمعه قشم گفت: یكی از دلایل توسعه نیافتگی كشورمان در برخی از عرصه ها، تورم كارمند در بخش های دولتی و عمومی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا جوكار در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: كاری را كه این بخش ها با 40الی 50كارمند انجام می دهند، بخش خصوصی با سه الی پنج كارمند انجام می دهد.

وی تعداد كارمندان و كاركنان ادارات دولتی و عمومی را نسبت به جمعیت درایران بیشتر از بقیه كشورهای دنیا حتی چین و ژاپن دانست و گفت: علت اینكه این همه كارمند در ادارات، سازمان ها و نهادهای كشور استخدام شده اند، نبود یك تعریف صحیح از كار بوده است.

به گفته وی امروز هر جوان ایرانی، چه تحصیل كرده و چه تحصیل نكرده، صرفا به دنبال كار اداری و دفتری است، چرا كه در فرهنگ كار كشور، كار به معنی پشت میز نشستن تعریف شده است.

وی با اشاره به اینكه ایران و بخصوص جزیره قشم سرشار از منابع و ذخایر عظیم خدادی است كه بخاطر همین فرهنگ غلط كار استفاده بهینه از آنها نمی شود، تصریح كرد: جزیره قشم كه زمانی مركز تولید صیفیجات بوده و نیازهای كشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس را نیز تامین می كرده است، بواسطه بیگانگی جوانان از كارهای تولیدی و تمایل آنها به كارهای اداری و دفتری، امروز وارد كننده بزرگ صیفیجات از استان های دیگر كشور شده است.

خطیب نماز جمعه این هفته قشم با انتقاد شدید از تبدیل شدن قشم به مركز واردات كالاهای مصرفی و بنجل چینی از رییس جمهوری و نمایندگان دولت در این جزیره خواست تمهیداتی بیاندیشند تا قشم از این وضعیت خارج و تبدیل به مركز تولید و صادرات انواع محصولات ایرانی شود.

وی وجود فقر و بیكاری را در جزیره قشم به رغم وجود ذخایر و منابع عظیم خدادادی قابل قبول ندانست و تنها راه برون رفت از این وضعیت را بالا رفتن اعتماد به نفس مسئولان و مردم عنوان كرد.

حجت الاسلام جوكار هدف از ابلاغ برنامه اجرایی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری را نیز تقویت اعتماد به نفس ملی و استفاده حداكثری از منابع و ظرفیت های داخلی دانست و گفت: طبق این ابلاغیه، اقتصاد مقاومتی باید به مطالبه عمومی و گفتمان رایج در جامعه تبدیل شود و مجریان آن باید از انگیزه قوی برخوردار باشند تا بتوانند مشاركت مردمی را برای اجرای بهینه آن جلب كنند.

امام جمعه قشم در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به فرارسیدن سالروز تشكیل نهاد كمیته امداد امام خمینی(ره) احسان و بذل و بخشش را عامل پیشرفت و خوشبختی جوامع انسانی دانست و بر ضرورت كاهش افراد تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) و پرداختن این نهاد به امور فرهنگی و كارآفرینی تاكید كرد.

وی همچنین با بزرگداشت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، حفاظت از این منابع و استفاده بهینه از آنها را مورد تاكید قرار داد.ك/2

1871/668