۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۲۴
کد خبر: 81065418
T T
۰ نفر
انتقاد روزنامه پاكستانی از بهانه تراشی دولت برای تكمیل طرح انتقال  گاز از ایران

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه 'نوای وقت' پاكستان روز جمعه در گزارشی خطاب به دولت نوشت: اسلام آباد باید به جای بهانه تراشی به وظیفه اصلی خود در راستای تكمیل پروژه انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاكستان ، عمل كند.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان چاپ شهر لاهور امروز در گزارشی با عنوان پروژه گاز ایران و مسوولیت دولت پاكستان ؛ افزود: قرارداد خرید گاز از ایران با وجود تحریم ها و فشارهای پیاپی آمریكا میان تهران و اسلام آباد امضا شده و اكنون دولت پاكستان تحریم های واشنگتن و اروپا را بهانه ای به عنوان عدم پیشبرد خط لوله صلح قرار ندهد.

در این گزارش آمده؛ در صورتی كه تحریم های احتمالی آمریكا بر پروژه انتقال گاز از ایران اطلاق شود؛ دولت پاكستان باید خود را با انجام رایزنی های دیپلماتیك واشنگتن را برای لغو این ممنوعیت ها آماده كند.

روزنامه نوای وقت نوشت: پس از تحولات اخیر در روابط ایران و آمریكا؛ تحریم های غربی علیه تهران رو به كاهش و لغو بوده و حتی واشنگتن در مسیر پیشرفت و ارتقای روابط با تهران ؛ گام برداشته است.

در گزارش این روزنامه پاكستانی تصریح شده: 'شاهد خاقان عباسی' وزیر نفت پاكستان فقط سخن از تحریم های آمریكا و ناتوانی اسلام آباد بمنظور پیشبرد خط لوله صلح سخن نگوید بلكه گامی برای رفع این مشكل بردارد در غیر این صورت پاكستان اگر پروژه انتقال گاز ایران را تا دیماه 93 تكمیل نكند باید روزانه سه میلیون دلار به ایران جریمه پرداخت كند.

نوای وقت با اشاره به سخنان علی ماجدی معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی مبنی بر اینكه پاكستان از انجام تعهدات خود در زمینه خط لوله گازی مشترك با ایران عقب است و پیوند زدن تعهدات خود در ساخت این خط لوله با موضوع تحریم های آمریكا علیه ایران ، سنجیده به نظر نمی رسد؛ عنوان كرد: كمبود بحران انرژی، قطع پیاپی برق صنعت پاكستان را تحت تاثیر سو خود قرار داده و دولت باید برای از بین بردن این چالش هر چه زودتر اقدامات موثری بمنظور تامین نیازهای انرژی در كشور انجام دهد.

آساق **1095**1566