۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۲۶
کد خبر: 81065164
T T
۰ نفر
امام جمعه بجنورد: اقتصاد مقاومتی، ریاضت كشیدن نیست

بجنورد - ایرنا - امام جمعه بجنورد گفت: اقتصاد مقاومتی كه بتازگی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است به معنی ریاضت كشیدن نیست.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام 'ابوالقاسم یعقوبی' در خطبه های نمازجمعه این هفته بجنورد، گفت: اقتصاد مقاومتی یك نوع اقتصاد علمی است نه ریلی.

وی افزود: متاسفانه در چند سال اخیر اقتصاد كشورمان دیمی بود و هر دولتی روی می آمد در این حوزه گرایش به آمریكا یا روسیه داشت و نتوانستیم در این حوزه بستر ثابتی داشته باشیم.

وی گفت: همه باید از فرصتی كه به دست آمده است همت كنیم و با نشاط كاری، ابتكار، مدیریت بهینه در مصرف و ایجاد میدان برای كارآفرینی دانشمندان حوزه اقتصادی، آن را اجرایی كنیم.

امام جمعه بجنورد افزود: هدف رهبری با طرح اقتصاد مقاومتی این است كه هندسه اقتصاد مقاومتی ترسیم شود و نامگذاری های سالانه از سوی ایشان نیز گرایش به اقتصاد هدفمند در كشور است.

وی با اشاره به این كه در برابر اجرایی شدن طرح اقتصاد مقاومتی، عده ای كه منافع آن ها با تولید ملی به خطر می افتد، مقاومت خواهند كرد، از مسوولان خواست در برابر مقاومت كنندگان در اجرای اقتصاد مقاومت هوشیار باشند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این كه دشمن را نباید ضعیف شمرد، گفت: دشمن دست از توطئه علیه انقلاب برنخواهد داشت و تحریم ها علیه كشورمان آخرین خاكریز دشمن است تا ملت ایران را به زانو درآورد و ما نباید به دشمن در حوزه های اقتصادی و سیاسی باج بدهیم.

امام جمعه بجنورد افزود: راه كار مقابله با آخرین توطئه دشمن علیه انقلاب، عمل به اقتصاد مقاومتی است، مسوولان، بخش خصوصی، دانشگاه ها و حوزه ها باید به این مهم توجه كرده و حركت كنند.

وی گفت: انشاء الله اقتصاد مقاومتی در كشورمان با همت بلند مسوولان و همراهی ملت ایران اجرایی خواهد شد و اگر روزی دشمن ما را محاصره كند، كاری از پیش نخواهد برد.

وی به اجرای رزمایش 'الی بیت المقدس' بسیجیان اشاره كرد و افزود: این رزمایش كه به طور همزمان در هفت استان كشور از جمله خراسان شمالی به اجرا در آمد، بسیجیان همچون گذشته با حضور پررنگ خود آمادگی خود را به دشمنان انقلاب نشان دادند.

امام جمعه بجنورد همچنین از خیرین خواست مشاركت فعالانه در هفته احسان و نیكوكاری داشته باشند و كمیته امداد امام خمینی (ره) را در حمایت از محرومان جامعه با كمك های مادی و معنوی خود یاری دهند.

وی به فرا رسیدن هفته منابع طبیعی نیز اشاره كرد و گفت: باید به درخت و درختكاری در اسلام سفارش فراوان شده، توجه داشته و در حفاظت از آن بكوشیم. ك/2

623