۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81065073
T T
۰ نفر
نماینده شهركرد: امثال بابك زنجانی نتیجه ضعف در دستگاه های نظارتی است

شهركرد - ایرنا - دبیر كمیسیون تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و شستا، وقوع تخلفات در سیستم اقتصادی كشور نظیر مانند تخلفات'بابك زنجانی' را نتیجه ضعف و نظارت ناكافی دستگاه های نظارتی دانست.

به گزارش ایرنا، 'سیدسعید زمانیان دهكردی' روزجمعه درنشست خبری بارسانه های چهارمحال وبختیاری ضمن تشریح روندبررسی پرونده تخلفات تامین اجتماعی و شركت سرمایه گذاری شستا، گفت: وقوع تخلفات در سیستم اقتصادی و اجرایی كشور مبین این است كه نظارت كافی بر برخی عملكردها وجود ندارد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی كشور، بانك ها، بنگاه ها و شركت های بزرگ اقتصادی موظفند به تمام سازوكارهای قانونی تن بدهند و دستگاه های نظارتی نیز موظف به رسیدگی و نظارت بر فعالیت های اقتصادی در چارچوب قانون هستند.

نماینده شهركرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی افزود: بی اعتنایی به اجرای دقیق قوانین و مقررات و اهمال در نظارت و بازرسی ها، افزایش پرونده های اقتصادی در دستگاه قضایی را به دنبال داشته است.

زمانیان دهكردی با قدردانی از رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده سازمان تامین اجتماعی و شركت شستا، اضافه كرد: حسابرسی و بررسی ابعاد مختلف این پرونده انجام شده و بخش زیادی از اموال عمومی به بیت المال بازگشته است.

نماینده مردم شهرستان های شهركرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص دلیل افزایش سوال نمایندگان از وزرا، با تاكید بر حمایت از دولت در مسیر تحقق اهداف و برنامه ها گفت: هدف مجلس كمك و همدلی برای عبور كم هزینه كشور از این پیچ تاریخی است.

زمانیان دهكردی با تاكید بر اینكه موفقیت دولت، موفقیت نظام جمهوری اسلامی است، افزود:در این برهه حساس تاریخی باید امور كشور را با همدلی و تعامل به پیش برد.

عضو كمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان بروز تخلفات فراوان در اجرای طرح های مسكن مهر، افزود: طرح تحقیق و تفحص از مسكن مهر، بزودی به مجلس ارائه می شود.

زمانیان دهكردی مكان یابی نادرست طرح در برخی استان ها، حجم فراوان اعتبار اختصاص یافته در سال های گذشته با عنوان تسهیلات بانكی از طریق وزارت مسكن و شهرسازی، انتخاب ناصحیح پیمانكاران و نوع مصالح به كار رفته در ساخت واحدهای مسكن مهر را از محورهای مورد نظر برای طرح تحقیق و تفحص از مسكن مهر بیان كرد.

وی مدعی شد: برخی با سوء استفاده از تسهیلات این طرح به درآمدهای میلیاردی رسیده اند و این در حالی است كه به تعهدات خود در قبال تحویل واحدهای مسكن به مردم عمل نكرده اند.

زمانیان دهكردی افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از مالكان و تحویل گیرندگان این واحدها در كشور، مصالح استفاده شده در ساخت این واحدها از نوع بسیار نامرغوب بوده و در ساخت برخی واحدها نیز نظارت كافی ازسوی دستگاه های مسئول انجام نشده است.

نماینده مردم شهرستان های شهركرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: اگر دولت سابق و مسئولان پیشین وزارت راه و شهرسازی نظارت لازم را بر اجرا و ساخت واحدهای مسكن مهر انجام می دادند، دلالان و واسطه ها نیز از این بازار سوء استفاده نمی كردند.

وی از دستگاه های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی كل كشور، دستگاه امنیتی و دستگاه قضایی خواست با ورود به این موضوع، به تخلفات در این خصوص رسیدگی كنند.

نماینده مردم شهرستان های شهركرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه ها، بر حمایت مجلس و نخبگان برای موفقیت اجرای مرحله دوم این طرح تاكید كرد.

زمانیان دهكردی اضافه كرد:در این خصوص نشست های مشترك اعضای كمیسیون های تخصصی مجلس و وزیران تشكیل شده و همگان بر حمایت از بخش تولید و بهداشت و درمان در اجرای گام دوم تاكید دارند.

وی با تجلیل از دولت در خصوص كاهش نقطه به نقطه میزان تورم در كشور، افزود: اگر در اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها به تولیدكنندگان توجه می شد، درآمدهای حاصل از اجرای آن تورم ایجاد نمی كرد.

عضو كمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: در برخی موارد با وجود نص صریح قانون، بندهای اجرایی قانون توسعه پنجم كشور نادیده گرفته شد.

وی عامل موثر در موفقیت اجرای گام دوم قانون هدفمندی یارانه ها را هدایت درآمدهای حاصل از آن به سمت تولید و توجه جدی به موضوع سلامت و درمان مردم خواند.

نماینده مردم شهرستان های شهركرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی همچنین با انتقاد از نبود نظارت كافی بر عملكرد برخی بانك ها، اضافه كرد: اقتصاد كشور دچار ركود تورمی است، ولی برخی بانك ها به جای حمایت از تولید و اشتغال به سمت دلالی و ساخت و ساز حركت می كنند.

زمانیان دهكردی افزایش رقابت سالم، تخصصی شدن فعالیت بانك ها و ساماندهی نرخ خدمات و سود تسهیلات را از اهداف افزایش كمی موسسات مالی در كشور خواند و افزود: در برخی بانك ها، تسهیلاتی باسودهای كلان به مشتریان ارائه می شود.

عضوكمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، همراهی بانك ها با سیستم اجرایی كشور را در راستای هدایت سرمایه های مردم به سمت تولید خواستار شد.

547/558/
۰ نفر