نیروهای مسلح كشوربه توانمندی های خود متكی هستند/قدرت دفاعی ایران پیام صلح و دوستی برای همسایگان دارد

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در سومین روز از سفر خود به استان هرمزگان عصر امروز(پنجشنبه) در جریان دیدار از ناوشكن جماران در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای مسلح كشور تحت فرماندهی فرمانده معظم كل قوا و اتكا به توانمندی خود به خوبی بازدارندگی را دربرابر قدرت های بیگانه به وجود آورده اند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از آبهای خلیج فارس و دریای عمان و همچنین پیام ما به همسایگان پیام دوستی و صلح است.

رییس جمهوری در پاسخ به این سوال كه توسعه و پیشرفت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر چه مبنایی است، گفت: خوشحالم كه قسمت پایانی سفر در استان هرمزگان به بازدید از نیروی دریایی سپاه و بعد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گذشت.

وی تصریح كرد: هر دو نیرو در كنار هم امروز حراست از آب‌های جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارند. بسیار خوشحالیم برای اینكه هم نیروی دریایی سپاه و هم نیروی دریایی ارتش امروز به خودشان متكی هستند.

روحانی افزود: شما می‌بینید تأسیسات بسیار عظیمی برای ساخت شناورهای نیروهای مسلح وجود دارد و الان ما بر روی ناوشكن جماران ایستاده‌ایم كه به دست پرتوان مهندسین و مجاهدین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است، این به معنای آن است كه نیروهای مسلح ما به خودشان متكی هستند. نیروهای مسلح ما مدافع قابل اتكا برای ملت ایرانند و با توانمندی كه امروز دارند قدرت بازدارندگی در برابر بدخواهان را دارند.

رییس جمهوری توانمندی نیروی مسلح در یك كشور را برای دفاع از صلح دانست و گفت: وقتی یك نیروی توانمند وجود دارد، به این معناست كه توازن را می‌توانیم در منطقه بوجود بیاوریم. با تعادل و توازن جنگ نمی‌شود. همیشه در بر هم خوردن توازن است كه دیگران چشم طمع می‌دوزند و هوس تجاوز در اندیشه خود می‌پرورانند.

وی ادامه داد: امروز ما بسیار خوشحالیم كه نیروهای مسلح ما تحت فرمان فرماندهی كل قوا با اتكا به خودشان توانمندی به دست آوردند كه به خوبی بازدارندگی را در برابر قدرت‌های بیگانه بوجود آوردند. امیدواریم صلح پایدار توسط توانمندی نیروهای مسلح برای ملت و كشور ما همیشه مستدام باشد.

رییس جمهوری گفت: درواقع بازدید من برای خسته ‌نباشید به همه این عزیزان بود. كار در صحنه دریا كار بسیار سختی است ، مخصوصاً آنهایی كه در زیردریایی‌ها ، شب ها، روزها و هفته‌ها در اعماق آب‌ها از منافع جمهوری اسلامی ایران حراست و در بسیاری از موارد اعمال حاكمیت می‌كنند. امروز نیروی دریایی ما یك دیپلماسی را هم بر عهده دارد با بازدیدهایی كه از بنادر و كشورهای مختلف می‌كند. این دیپلماسی برای تقویت روابط ما با كشورهای جهان بویژه همسایگان بسیار مغتنم است.

وی تاكید كرد: پیام ما به همه همسایگان، به همه كشورهای جنوبی، پیام دوستی و صلح است. قدرت جمهوری اسلامی ایران برای حراست از آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و برای آزادی كشتیرانی و رفت و آمد همه شناورهایی است كه برای دنیا حامل انرژی هستند. بنابراین ما قصد تجاوز به هیچ كشوری نداریم و البته اجازه تجاوز به هیچ كشوری هم نخواهیم داد. امیدواریم صلح و دوستی و ثبات در این منطقه بسیار حساس، همیشه برقرار باشد.

رییس جمهوری در جریان این دیدار دفتر یادبود ناوشكن جماران را امضاء كرد. متن دست نوشته حسن روحانی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

امروز شاهد خوداتكایی و توانمندی پرافتخار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی هستیم. این نیروی قدرتمند برای حراست از منافع كشور و برای ایجاد صلح و ثبات در این منطقه حساس است. در كنار تجهیزات مدرن، ایمان، استقامت، آموزش و دلاوری نیروهای مسلح ضامن امنیت كشور خواهد بود. با آرزوی توفیق روزافزون برای همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران.

حسن روحانی

سیام 1535
۰ نفر