۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۱۱
کد خبر: 81064558
T T
۰ نفر
وزیر بهداشت و درمان :برنامه پزشك خانواده  توسعه می یابد

شیراز - ایرنا- وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی گفت: برنامه پزشك خانواده در سال آینده در كشور توسعه می یابد و در هر استان یك شهرستان این برنامه را اجرا می كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دكتر سید حسن هاشمی، پنجشنبه در شهرستان كازرون فارس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح پزشك خانواده، به‌عنوان پروژه ملی بهداشت و سلامت، طرحی كامل و راهبردی جهانی است كه برای برطرف‌كردن مشكلات حوزه سلامت تعریف شده تا تبدیل سیستم درمان‌نگر فعلی كشور به یك نظام سلامت‌محور، منجربه عدالت در سلامت شود.

وی اضافه كرد : البته برنامه پزشك خانواده نیاز به بازنگری مفاهیم پایه دارد وضروری است با نگاه علمی مورد واكاوی و تحلیل آسیب شناسانه قراربگیرد.

وزیر بهداشت اضافه كرد : باید توجه كرد كه وقتی بحث سلامت مردم مطرح است و پای سلامت جامعه به میان كشیده می‌شود، شرایط ریسك‌پذیری باید به حداقل برسد و نمی‌توان سلامت جامعه را بازیچه طرح‌های كارشناسی نشده همراه با مشكل قرار داد و ابتدا بایدزمینه مناسب را فراهم كرد و بعد سعی در اجرای آن داشت تا نتایج مورد نظر حاصل شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت : در تلاشیم با تامین اعتبار ، مشكلات برنامه پزشك خانواده در فارس را به حداقل برسانیم.

وی اظهار داشت : بازرسان ، اجرای برنامه پزشك خانواده در استان فارس را بررسی كرده اند و موارد مورد نیاز ، برای رفع مشكلات مشخص شده است .

هاشمی بیان كرد : یكی از اولویت های دولت تدبیر و امید، توجه به وضعیت بهداشت و درمان مردم است كه می توان گفت تنها دولتی است كه مقوله سلامت جزو سه مقوله اصلی در آن می باشد.

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش یزشكی بعنوان یكی از پر مخاطب ترین وزارت خانه های كشور با تدوین راهبرد ها و سیاست ها، نظام سلامت به سمت برداشتن گامهای اساسی برای بهبود شرایط زندگی مردم پیش می رود.

هاشمی در جریان بازدید از بیمارستان در حال ساخت منطقه قائمیه شهرستان كازرون افزود: فعال سازی دبیرخانه شورای عالی سلامت ، برنامه ریزی برای كاهش هزینه های درمان، تعامل با بیمه ها برای تكمیل و افزایش اقلام دارویی تحت پوشش ،‌كاهش قیمت دارو‌های ضروری،‌نوسازی شبكه بهداشتی ودرمانی، كاهش قیمت تجهیزات پزشكی پر مصرف وتدوین دستور العمل های جدید برای بالا بردن امنیت غذایی تنها بخشی از فعالیت های دولت تدبیر و امید بوده است .

وی ادامه داد : علاوه بر این در حوزه های سیاستگذاری،همكاری های بین بخشی، پیشگیری، درمان، تامین دارو وارتقای ایمنی وكیفی مواد غذایی ،تقویت وتوسعه آموزش پزشكی واموردانشجویی ، طب سنتی، پرستاری و همكاری های بین المللی اقدامات ملموس ومثبتی صورت گرفته است .

بیمارستان شهر قائمیه درشهرستان كازرون 32 تخت خوابی در دو طبقه در حال احداث می باشد كه فاز یك آن 67میلیون و 500هزار ریال اعتبار در برداشته كه توسط دانشگاه علوم پزشكی شیراز تامین شده است.

مساحت كل این مركز درمانی 20 هزار متر مربع و زیربنای آن سه هزار و 560 متر مربع می باشد كه بخش های پیش بینی شده برای این بیمارستان شامل بخش داخلی زنان و مردان، جراحی زنان و مردان، كودكان، زایشگاه و اتاق عمل است، همچنین این بیمارستان مجهز به آزمایشگاه، رادیولوژی و سیستمCSR می باشد.

هم اكنون در شهر قائمیه یك مركز بهداشتی درمانی وجود دارد كه خدمات این مركز به صورت شبانه روزی ارایه می شود.

شهرستان كازرون در فاصله 160 كیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد .ك/2

677 /675
۰ نفر