۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 81064240
T T
۰ نفر
رفتار شهروندان آستارایی با پرندگان مهاجر در خور تحسین است

آستارا ـ ایرنا ـ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت: برخورد و نوع رفتار شهروندان بافرهنگ آستارایی با پرندگان مهاجر در خور تحسین و ستایش است.

شهروز قلی نژاد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: فرود 37 قطعه پلیكان در محدوده آبگیر طبیعی شیلات در داخل شهر آستارا زیبایی وصف ناپذیری به این منطقه داده است.

وی با اشاره به اینكه این پرندگان مهاجر روزانه مورد استقبال و بازدید صدها نفر از شهروندان و مسافران قرار می گیرد ، اضافه كرد: شهروندان از هر گونه آزار ، اذیت ، شكار و نیز از دادن مواد خوراكی فاسد و فاقد ارزش غذایی به پرندگان مهاجر خودداری كنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا فرود پرندگان مهاجر را به آبگیر شیلات به سبب دمای آب مناسب و امنیت موجود در آن مكان را مطلوب ذكر كرد و ادامه داد: این پرندگان مهاجر با پرواز كردن و فرود آمدن در محدوده تالاب آق ، استیل و آبگیر طبیعی شیلات تا پایان فصل سرما ، زیبایی زیست محیطی این مناطق را دو چندان می كنند.

قلی نژاد آبگیر طبیعی درون شهری آستارا را در نوع خود در سطح كشور منحصر بفرد عنوان كرد و گفت: این آبگیر طبیعی حدود سه هكتار مساحت دارد.

وی در ادامه وجود تالاب ها را علاوه بر تاثیر زیست محیطی در تقویت بخش های اقتصادی و كشاورزی یك منطقه موثر خواند و افزود: بایستی با فرهنگ سازی درست و سازنده از تالاب ها و آبگیرهای طبیعی محافظت شود.ك/3

7105 / 535 / 695