۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81064191
T T
۰ نفر
حوزه فناوري هاي فرهنگي و هويت ساز از حوزه هاي مهم كاري كشور است

مشهد-ايرنا-نماينده معاون علمي و فناوري رييس جمهوري گفت: حوزه فناوري هاي فرهنگي و هويت ساز و فناوري هاي خلاق از حوزه هاي مهم كاري كشور محسوب مي گردد.

سيدمحمد صاحبكار روز پنجشنبه نخستين مركز رشد فناوري هاي فرهنگي و زيارت كشور در مشهد افزود : اين حوزه در اولويت كاري معاونت علمي و فناوري رييس جمهوري قرار دارد.

وي اظهارداشت: معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از سال 1385 راه اندازي شد كه يكي از مهمترين امور انجام شده در اين معاونت تهيه و تدوين نقشه جامع علمي كشور است.

وي گفت: مهمترين بخش اين نقشه جامع، تعيين اولويت هاي فناوري در كشور است كه يكي از اولويت هاي ملي تعيين شده در آن فناوري هاي فرهنگي و فناوري هاي نرم است.

وي با بيان اينكه از مهمترين تفاوت كشور ما با ساير كشورهاي مسلمان توجه به فناوري هاي نوين در عرصه فرهنگي است، افزود: صنايع فرهنگي و 'هنر صنعت هاي موجود' در اين حوزه را كه تركيبي از مجموعه فعاليت هاي اقتصادي و غير اقتصادي در كنار يكديگر است بايد بيش از پيش در عرصه عمل وارد كنيم .

صاحبكار گفت: صنايع فرهنگي داراي بخش هاي مختلفي در عرصه صنعت سينما و تلويزيون، موسيقي، مد و لباس ، گردشگري، دكوراسيون، انيميشن و پويانمايي،بازي هاي يارانه اي و غيره است كه مي تواند در اين عرصه مطرح گردد و ظرفيت هاي موجود در آن بهره برداري شود.

وي بيان كرد: آمار گوياي آن است كه در حوزه صنايع فرهنگي به شدت عقب هستيم و مشهد با افتتاح مركز رشد فناوري هاي فرهنگي و زيارت مي تواند به قطب صنايع فرهنگي تبديل شود تا عقب ماندگي موجود جبران گردد.

صاحبكار اظهارداشت: در معاونت علمي رياست جمهوري براي اولويت هاي فناوري مورد تاكيد در نقشه جامع علمي كشور، ستادهاي فناوري هاي راهبردي تعيين شده كه يكي از زمينه هاي اين ستادها، ستاد فناوري هاي نرم و هويت ساز است كه كار در اين عرصه با قدرت و شدت آغاز شده است.ك/2

7496/659