۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸
کد خبر: 81063906
T T
۰ نفر
حساسیت لازم در مدیران فنی شركتهای مسافربری آذربایجان غربی وجود ندارد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره ایمنی و ترافیك اداره كل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: حساسیت لازم در مدیران فنی شركتهای مسافربری در استان وجود ندارد.

فروغ فاریابی روز پنجشنبه در جلسه توجیهی با مدیران شركت های فنی مسافربری آذربایجان غربی با اظهار تاسف از بی تفاوتی شركت های مسافربری به ایمنی ناوگان در حال حركت افزود: حساسیتی كه باید در مدیران شركت ها از نحوه عملكرد مدیران فنی باشد، وجود ندارد و همین امر موجب بروز سوانح جاده ای و دامن زدن بر شدت تصادفات شده است.

وی با بیان اینكه وجود واقعی مدیر فنی در تضمین ایمنی سفر برای اتوبوس های مسافری بسیار ضروری است ‌اضافه كرد: كنترل مشخصات فنی ناوگان، ‌امتناع از حركت اتوبوس های ناامن به سمت مقصد و ممهور كردن كارت فنی وسیله نقلیه با بازرسی واقعی از مواردی است كه باید از سوی مدیران فنی شركتهای مسافربری رعایت شوند.

وی با اشاره به تصادفاتی از جمله تصادف اتوبوس مسیر قم - تهران اظهار كرد: یكی از اصلی ترین عوامل تشدید یافتن تصادفاتی از این قبیل وجود نقص فنی است كه در كنار دیگر عوامل موجب می شود تا تصادفاتی كه می توانست به صورت خسارتی باشد به فوت شدن دهها نفر از هموطنان منجر شود.

رییس اداره ایمنی و ترافیك اداره كل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی، حساس نبودن مدیران فنی به اهمیت كارشان را مرتبط با بی توجهی شركت های مسافربری به این موضوع عنوان كرد و ادامه داد: شركت های مسافربری باید به جایگاه و شان واقعی خود در قبال جان مسافرانشان توجه كنند و در این زمینه حس مسئولیت داشته باشند.

وی از تغییر شرایط بكارگیری مدیران فنی خبر داد و گفت: افزایش سطح سواد مدیران فنی از دارا بودن سواد خواندن و نوشتن به داشتن مدرك دیپلم، ممنوعیت كنترل بیش از 40 دستگاه وسیله نقلیه سنگین و 80 دستگاه وسیله نقلیه سواری در روز توسط مدیران از جمله این شرایط جدید است.

وی با اشاره به مقابله شركت های مسافربری با این تغییر ضوابط افزود: بكارگیری چنین مدیرانی نیازمند پرداخت حقوق ماهیانه است كه شركت ها به دلیل مشكلات اقتصادی كه گریبانگیر آن هستند از تمكین به این ضوابط جدید در نظر گرفته شده امتناع می كنند ولی به هرحال باید خود را با این شرایط تطبیق دهند و فقط تا تیرماه سال آینده فرصت دارند.

رییس اداره ایمنی و ترافیك اداره كل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی اظهار كرد: مسئولیت اصلی در عدم توجه مدیران فنی بر عهده شركت های مسافربری است و تكرار تخلف، تعطیلی شركت را در پی دارد.

8136/581