۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۰۹
کد خبر: 81062675
T T
۰ نفر
تركمنستان به تعهدات خود دراتصال راه آهن ترانزیتی به ایران عمل می كند

گنبدكاووس - ایرنا - مهندس ارشد وزارت حمل و نقل ریلی تركمنستان از اجرای كامل تعهدات كشورش جهت تكمیل پروژه راه آهن ترانزیتی ایران - تركمنستان - قزاقستان در مهلت مقرر خبر داد.

'خان مامت آتایف' روز چهارشنبه در حاشیه نشست و بازدید مشترك كارشناسان راه آهن ایران - تركمنستان از پیشرفت این پروژه در نقطه صفر مرزی دو كشور، در گفت وگو اختصاصی با ایرنا گفت: از مجموع 256 كیلومتر راه آهن این پروژه ترانزیتی درتركمنستان تاكنون 231 كیلومتر اجرا شده و بقیه آن نیز در دو تا سه ماه آینده پایان می یابد.

وی افزود: تركمنستان به تعهدات و توافقات درخصوص اتصال به راه آهن ایران و ساخت یك دهنه پل مشترك بر روی رودخانه مرزی اترك پایبند بوده و در شش ماه پیش بینی شده آن را اجرا خواهد كرد.

آتایف، ابراز امیدواری كرد توافقات دراین نشست در مهلت تعیین شده ازسوی دو طرف اجرایی و شاهد بهره برداری از این پروژه بسیار مهم ترانزیتی باشیم.

نشست مشترك كارشناسان راه آهن جمهوری اسلامی و وزارت حمل ونقل ریلی كشور تركمنستان در نقطه صفر مرزی دو كشور برگزار شد.

راه آهن اینچه برون - گنبدكاووس - گرگان به طول حدود 90 كیلومتر بخشی از پروژه ریلی بزرگ سه كشور ایران، قزاقستان و تركمنستان است كه از ناحیه 'اوزن' قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به تركمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترك در خاك ایران از اینچه برون به سمت شمال گنبدكاووس و در نهایت به ایستگاه گرگان متصل می شود.

/7479/622/506
۰ نفر