۲۰ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8106112
T T
۰ نفر
اعضای شوراهای بیداری عراق نسبت به سرنوشت خود بیمناکند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/20 سیاسی.شوراهای بیداری .عراق تهران- جذب 20 درصد از اعضای گروه موسوم به شوراهای بیداری عراق از سوی دولت مرکزی، سایر اعضای این شورا را در مورد سرنوشت خود نگران کرده است.
به گزارش گروه اخبار صوتی وتصویری ایرنا، شبکه تلویزیونی العربیه روز شنبه اعلام کرد: سرپرستی طرح شوراهای بیداری عراق از سوی آمریکا به پایان رسید و به این ترتیب آنان تحت نظارت و سرپرستی دولت مرکزی عراق در آمدند که از جذب فقط 20 در صد آنان خبر داده است.
به گفته العربیه، این وضعیت موجبات نگرانی اعضای شوراهای بیداری عراق را که در بیرون راندن اعضای القاعده از مناطق مختلف کشورشان نقش آفرینی و در این راه بهای گزافی پرداخت کردند، به دنبال داشته است.
دولت عراق معتقد است که به دلایل مختلف قادر نیست تمام اعضای شوراهای بیداری را جذب کند.
خبرنگار العربیه در گزارشی در این باره گفت: شوراهای پشتیبانی یا بیداری یا فرزندان عراق نامهای مختلف برای افرادی هستند که همگی یک هدف یعنی بیرون راندن القاعده از عراق را دنبال می کردند.
هسته اصلی شوراهای بیداری عراق در استان الانبار عراق نهاده شد که به طور همزمان با آمریکا و نیروهای عراقی مرتبط بود اما اعضای بیداری در بغداد فقط با نیروهای آمریکایی و در موصل نیز فقط با دولت مرکزی عراق ارتباط داشتند.
خبرنگار العربیه افزود: در حالی که استانهای مختلف عراق مسوولیت امنیتی را از نیروهای آمریکایی تحویل گرفتند این سوال مطرح است که سرنوشت این تشکیلات نظامی یا شبه نظامی چه می شود؟ در این شرایط رهبران این تشکیلات خود را به مذاکره و هماهنگی با دولت عراق و آمریکایی ها در مورد سرنوشت اعضای شوراهای بیداری مکلف کردنده اند این درحالی است که نزدیکان به دولت مرکزی عراق نیز اعلام کردند که دولت در صدد حفظ نقش اعضای شوراهای بیداری در تحقق ثبات و امنیت است و آنان را رها نخواهد کرد اما این خوشبینی تا زمانی که به واقعیت بپیوندد، در حد امید و آرزو باقی می ماند.
صویر**1110** 1549 شماره 094 ساعت 11:51 تمام
۰ نفر