۱۸ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8105798
T T
۰ نفر

معاون وزیر خارجه روسیه:

۱۸ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8105798
معاون وزیر خارجه روسیه: مسکو خواهان حل مسئله هسته ای ایران از راه گفت و گو است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/18 سیاسی. ایران .جلیلی .روسیه مسکو- معاون وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد: مساله هسته ای ایران صرفا از طریق گفت وگو قابل حل و فصل است و روسیه از ادامه رهیافت دیالوگ و راهکارهای دیپلماتیک حمایت می کند.
به گزارش ایرنا از مسکو، سرگئی ریابکوف این مطلب را روز چهارشنبه در جریان ملاقات با معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و هنگام دریافت رونوشت نامه سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خطاب به سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه مطرح کرد.
وی گفت: اقدام آقای جلیلی برای تهیه و ارسال نامه به خاویر سولانا مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حرکتی مثبت و نشانه جدی بودن و مسوولیت پذیری جمهوری اسلامی ایران برای ادامه گفت و گو با کشورهای گروه5+1 و جامعه بین المللی می باشد.
معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در این دیدار آمادگی مسکو را برای حمایت از عضویت غیر دایم جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد.
رهبران روسیه بارها تاکید کرده اند که موضوع هسته ای ایران تنها از راه های دیپلماتیک و ادامه گفت وگوها قابل حل و فصل است و سیاست های تهدید، استفاده از اهرم های فشار و تحریم تاثیری ندارد.
اروپام / 1368**1440**1773 شماره 143 ساعت 17:14 تمام
۰ نفر