۴ اسفند ۱۳۹۲، ۲۲:۱۹
کد خبر: 81057615
T T
۰ نفر

احسنت داور خارجی به هنرمندان ایرانی

۴ اسفند ۱۳۹۲، ۲۲:۱۹
کد خبر: 81057615
احسنت داور خارجی به هنرمندان ایرانی

تهران - ایرنا - ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی یكشنبه شب با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسمی به طور رسمی به كار خود پایان داد.

**در آغاز این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن كریم ، گروه كر فرهنگسرای ارسباران سرود ملی و آهنگ ای ایران ساخته زنده یاد روح الله خالقی را اجرا كردند كه مورد توجه حاضران قرار گرفت.

**وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی كه با تاخیر به این مراسم رسید دراین خصوص به حاضران گفت : تلاشم حضور كامل در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره های هنر به احترام هنرمندان كشور بوده ، اما امشب به دلیل شركت در جلسه هیات دولت نتوانستم از ابتدای مراسم حضور داشته باشم .

**پخش نماهنگ جشنواره ، تكنوازی فلوت توسط كلاریز كشاورز ، اجرای پیانو كارن سلاجقه و پخش نماهنگی 10 دقیقه ای در باره مفاخر مورد تقدیر قرار گرقته در این مراسم از جمله برنامه های آیین اختتامیه ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بود.

** ژان گومه داور فرانسوی این جشنواره كه به گفته خودش بیش از 20 سال است كه به ایران رفت و آمد می كند ، گفت : تمام آثار ارایه شده به این دوره از جشنواره بسیار ارزشمند بود و به هنرمندان ایرانی احسنت و آفرین و دست مریزاد می گویم.

** جشنواره هنرهای تجسمی از 14 بهمن ماه در بخش رقابتی و غیر رقابتی با ارایه آثار هنرمندان ایران و 31 كشور جهان فعالیت خود را آغاز كرده بود .

** دراین مراسم با حضور جنتی از شش استاد و چهره ماندگار هنرهای تجسمی كشور تجلیل شد.غلامعلی مكتبی (تصویرگر)، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیك)، محمدباقر آقامیری (نگارگر)، جواد علیزاده ( كاریكاتوریست)، طاهر شیخ الحكمایی (مجسمه ساز) و ایرج اسكندری (نقاش) اسامی این افراد است .

**معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیك هنری، مجسمه، تصویرسازی، كاریكاتور، پوستر، عكس و فیلم مستند هنرهای تجسمی نفرات اول تا سوم این رشته ها از دیگر برنامه های این مراسم بود .

** نكته جالب توجه كه جشنواره امسال را نسبت به دوره های گذشته متمایز می كرد حضور پررنگ جوانان بود ، اكثر برگزیدگان جوان بودند به نحوی كه سونیا پورامین مجری این برنامه هم با اعلام سن برخی از آنها بارها به این نكته اشاره كرد .

** یكی از ابتكارات صورت گرفته برای نمایش كتاب جشنواره كه باعث شوخی جنتی با معاونانش شد نیز درخور توجه بود ، حفره ای در كف صحنه تالار وحدت تعبیه شده بود و از آن طریق كتاب جشنواره و نشان مفاخر هنرهای تجسمی به روی صحنه آمد .

** در پایان مراسم هم برگزیدگان فرصت را مغتنم شمرده و خشنودی خود را با گرفتن عكس یادگاری با وزیر ارشاد ، داوران خارجی و مسئولان جشنواره كامل كردند.

** درحالی كه مراسم آغاز و پایان جشنواره های تئاتر ، فیلم و موسیقی فجر در سال جاری شاهد سالن های پر از علاقه مندان بود اما امشب تعداد صندلی های خالی بسیار بود .

** و سخن آخر آنكه برای شركت در مراسم پایانی جشنواره هنرهای تجسمی نیازی به كارت دعوت نداشتید .به راحتی شما را راه می دادند ! شاید اگر علاقه مندان به هنرهای تجسمی قبل از شروع مراسم از این موضوع مطلع بودند، دیگر تالار وحدت صندلی خالی نداشت و سوژه حاشیه خبرنگار ایرنا نمی شد.

فراهنگ (3)**2024**9187**9252**
۰ نفر