۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۷:۱۶
کد خبر: 81057353
T T
۰ نفر
مسئولیت پذیری دستگاههای  آذربایجان غربی گام موثری در توسعه فرهنگ ورزش است

ارومیه - ایرنا - مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: همدلی و مسئولیت پذیری دستگاه های اجرایی مهمترین گام در راستای توسعه فرهنگی در بخش ورزش و جوانان استان است.

علی خلیلی روز یكشنبه در جریان دیدار منتخبان جامعه ورزش و جوانان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه افزود: پس از تحقق حماسه سیاسی 24 خرداد 92 و تثبیت و تحقق آن در روز 22 بهمن امسال كه جلوه دیگری از پیوند ناگسستنی ملت با ولایت و رهبری بود، رسالت خطیر آحاد مختلف جامعه به خصوص دستگاههای اجرایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در چهارچوب سیاست های ابلاغی معظم له درباره اقتصاد مقاومتی آغاز شده و بی شك ورزش و جوانان نقش مهم و تأثیرگذاری در عینیت بخشیدن حماسه اقتصادی دارد.

وی گفت: با توجه به مشكلات و كمبودهای مالی و اعتباری ناشی از تحریم های ناجوانمردانه ایادی استكباری، وظیفه سنگینی بر دوش ملت است تا با تلاش و همت به تولید ملی خالق حماسه اقتصادی باشند.

خلیلی افزود: سرمایه گذاری در بخش ورزش و جوانان می تواند منجر به درآمدزایی و ایجاد منابع مالی جدید شود.

وی گفت: حوزه ورزش آذربایجان غربی با 17 اداره شهرستانی، پنج نمایندگی، 574 هیأت ورزشی شهرستانی و استانی گام های خوبی در این عرصه برداشته به طوری كه در حال حاضر سرانه ورزشی اداره كل 41 سانتیمتر مربع و سرانه كل ورزشی استان رقمی در حدود 60 سانتیمتر مربع است كه با تكمیل پروژه های نیمه تمام 23 سانتیمتر دیگر به این میزان افزوده می شود.

خلیلی با اشاره به اینكه در حال حاضر 357 مكان ورزشی در استان وجود دارد گفت: برای تكمیل 99 پروژه آغاز شده و اجرایی نشده مصوب رقمی افزون بر 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد كه با توجه به اعتبارات و نحوه تخصیص به نظر می رسد شاید نیاز به بیش از هفت یا هشت سال زمان باشد كه بدون شك دولت برای تحقق این موضوع عزمی جدی دارد.

وی اظهار كرد: وجود رشته های نظیر والیبال، معلولان و جانبازان، تكواندو، كوهنوردی، كاراته، دو ومیدانی، هاكی، كبدی، تنیس، قایقرانی و شمشیربازی به عنوان قطب اصلی در كشور، كسب 54 مدال بین المللی، 5 مدال جهانی، 3 مدال المپیك و پارالمپیك، 14 مدال آسیایی، 129 دعوت شده و عضو تیم های ملی، 38 مقام تیمی كشوری و منطقه ای، برگزاری 182 مسابقات استانی و 181 اعزام به قهرمانی كشور از اقدامات این اداره كل در سال جاری است.

وی ادامه داد: امسال در مجموع با كسب 450 مدال ارزشمند، برگزاری 50 كلاس آموزشی، چهار میزبانی مسابقات و مرودات مرزی، 36 میزبانی مسابقات كشوری و 43 تیم در لیگ های كشور و توسعه ورزش همگانی با برگزاری بیش از دو هزار و 310 مسابقه ورزشی و 258 همایش و جشنواره از جمله همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و جشنواره بازیهای بومی و محلی شمالغرب كشور گامهای مهمی در ورزش استان برداشته ایم.

خلیلی ابراز امیدواری كرد با برنامه ریزی و همدلی دستگاه های فرهنگی در امور جوانان و سازمان های مردم نهاد كه نقش مهمی در حركت رو به رشد جامعه دارند مسیر توسعه فرهنگی استان هموارتر شود.

وی گفت: امیدواریم با برگزاری نمایشگاهها و جشنواره های مختلف فرهنگی و مذهبی و رسیدگی به اوقات فراغت جوانان شاهد رویكرد جهشی در حوزه جوانان باشیم.

7126/581