۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۴۶
کد خبر: 81057207
T T
۰ نفر
دبیركل حزب موتلفه اسلامی : اقتصاد مقاومتی رمز خلق حماسه اقتصادی است

تهران - ایرنا - دبیر كل حزب موتلفه اسلامی اقتصاد مقاومتی را رمز خلق حماسه اقتصادی دانست و تاكید كرد: تا این رمزگشایی در دستگاهها و بنگاههای اقتصادی صورت نگیرد، نمی توان در عرصه اقتصاد حرف نو زد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب افزود: اگر دولت ها به رهنمودهای رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی به طور كامل عمل می‌كردند، ما اكنون چند گام تا خلق حماسه اقتصادی جلوتر بودیم.

حبیبی با ابراز امیدواری به اینكه دولت در سال آینده موفق به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بشود گفت: محل ظهور این سیاست ها در بودجه كل كشور است و اگر دولت در بودجه 93 غفلت ‌هایی در این مورد داشته، می‌تواند به صورت لایحه متمم سیاست های اقتصاد مقاومتی را در بودجه سال آینده بطور دقیق طراحی كند.

وی با بیان این كه در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر موضوع اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تاكید شده است، افزود: اكنون فقط 6 درصد تولید ناخالص داخلی به مالیات اختصاص دارد در حالی كه این میزان در اغلب كشورهای دنیا بالغ بر 20 درصد است.

دبیر كل حزب موتلفه سالم سازی عرصه اقتصادی و جلوگیری از اقدامات، فعالیت ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری و ارزی را از دیگر محورهای این سیاست ها عنوان كرد و گفت: دولت باید با یك نظارت دقیق بیت‌المال مسلمین را از دستبرد اغیار مصون سازد.

حبیبی با بیان این كه گزارش تفریغ بودجه سالانه كشور نشان می‌دهد كه سامان دهی درستی در این زمینه نیست، افزود: اقتصاد مقاومتی رمز خلق حماسه اقتصادی است تا این رمزگشایی در دستگاهها و بنگاههای اقتصادی دولت صورت نگیرد نمی‌توانیم حرفی نو در عرصه اقتصاد بزنیم و به اهداف چشم‌انداز بیست ساله برسیم.



** عده ای می خواهند خیانت های آمریكا را پاك كنند

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان اظهار داشت:عده‌ای در حال بزك كردن چهره آمریكا در ایران هستند تا جنایت‌ها و خیانت های دولت های آمریكا در نیم قرن اخیر در ایران را پاك كنند؛ همین‌ها هستند كه می‌خواهند سلطه آمریكا را دوباره به ایران برگردانند و استبداد دوره پهلوی را نوسازی كنند.

حبیبی با بیان این كه آمریكا با حمایت از سران فتنه آبرویی برای آنها باقی نگذاشته است، افزود: عده‌ای با پُررویی بحث آزادی فتنه‌گران را در دستور كار دارند.

وی به گفت و گوهای اخیر ایران با گروه 1+5 در وین اشاره كرد و افزود: حزب موتلفه اسلامی معتقد است كه نباید به این مذاكرات دلخوش كنیم. آثار خوشبین نبودن به نتایج مذاكرات از هم اكنون روشن شده است و بنابر این ضرورت توجه مذاكره كنندگان ما به خط قرمز‌ها یك ضرورت قطعی دائمی است.

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: با آن كه آژانس بین المللی انرژی اتمی بصراحت نسبت به سلامت فعالیت های هسته‌ای در ایران در تازه‌ترین گزارش خود اعتراف و اعلام كرده است ایران به تعهدات خود حتی فراتر عمل كرد، اما آمریكایی ها همچنان دست روی ماشه گزینه نظامی دارند.

حبیبی یادآور شد كه در طول مدت گفت و گوها آمریكا برای سومین بار، شركت های غربی طرف معامله با ایران را مورد تحریم و تنبیه قرار داد.



**

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی در مورد تحرك اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز گفت: در حالی كه 2 سال مانده به برگزاری انتخابات آینده، اصلاح‌طلبان با حمله به شورای نگهبان به عنوان اصلی‌ترین نهاد حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام فعالیت های انتخاباتی خود را كلید زدند.

حبیبی افزود: آنها با حمله به شورای نگهبان به سكولارها و بی تفاوتها پیام می‌دهند كه می‌توانند در سبد رای آنها جای داشته باشد.

وی با اشاره به توهین به مقدسات در رسانه‌های اصلاح‌طلبان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان دوباره حساسیت‌های مردم و نظام نسبت به ارزشهای الهی و قرآنی را آزمایش می‌كنند؛ موضوع اهانت به حكم الهی قصاص در یك روزنامه اصلاح‌طلب و نیز زیر سوال بردن فلسفه غدیر در روزنامه دیگر از جمله اقدامات آنها در حساسیت‌ سنجی‌های آنان است.

حبیبی تصریح كرد: واقعاً باید متاسف بود پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب در رسانه‌های اصلاح‌طلبی كه تازه مجوز گرفته‌اند به مقدسات اهانت كنند.

وی یادآور شد: این كار در زمان مشروطه، نهضت ملی و نیز نهضت اسلامی امام خمینی(ره) مسبوق به سابقه است و مردم حساسیت موضع خود را در این باره بارها اعلام كرده‌اند.

حبیبی با تاكید بر این كه دولت و وزارت ارشاد نباید در این مورد بی طرف باشند، افزود: جبهه ملی اوایل انقلاب به دلیل این كه لایحه قصاص را غیر انسانی می‌دانست از سوی امام خمینی(ره) بنیانگذارجمهوری اسلامی محكوم به ارتداد شد.

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی از واكنش قوه قضاییه نسبت به مجازات كسانی كه اهانت به مقدسات را در دستور كار خود دارند تشكر كرد و اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم نسبت به این پدیده زشت موضع بگیرد و از احكام الله دفاع كند، تا احساسات مردم جریحه‌دار نشود.

وی افزود: اگر وزارت ارشاد به سیاست تساهل و تسامح ادامه دهد، دوران ننگین حاكمیت مهاجرانی بر وزارت ارشاد تكرار خواهد شد.

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی یاد مرحوم حاج ابوالفضل حاجی حیدری را گرامی داشت و گفت: رحلت جانگداز آقای حاجی حیدری داغ تازه‌ای بر دل ما پس ازدرگذشت استاد عسگراولادی و استاد پرورش بود.

حبیبی افزود: مرحوم حاجی حیدری یك انقلابی پاكباز و متقی بود كه در روزهای سخت مبارزه در كنار انقلابیون اولیه نهضت اسلامی امام خمینی قرار داشت. 13 سال زندان و شكنجه او را چون فولاد آبدیده كرده بود. سوابق خدمت به محرومان از او تصویری ساخت كه در مبارزه با استبداد و فقر در جامعه ما جزو پیشتازان بود.

سیام**2025 *1449
۰ نفر