۱۸ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8105719
T T
۰ نفر
صندوق بین المللی پول : اقتصاد آمریکا محکوم به افول است ! ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/18 اقتصاد.3.2.1 نیویورک - صندوق بین المللی پول روز چهارشنبه در گزارشی با تشریح وضعیت اقتصادی آمریکا به طور غیرمستقیم گفته است که اقتصاد این کشور محکوم به افول است.
صندوق بین المللی پول در گزارش شش ماهه خود وضعیت اقتصاد آمریکا را باوجود تلاشهای اخیر دولت محکوم به شکست خواند و پیش بینی کرد که سیر تحول نظام اقتصادی آمریکا سیری قهقرایی بوده و دست کم تا پایان سال 2009 میلادی زیر فشار فوق العاده ای قرار خواهد داشت.
در این گزارش آمده است که ایالات متحده در مرکز این طوفان مالی روبه گسترش قرار دارد و... اقتصاد جهان در شرایط فعلی به تبع همین شرایط سیر نزولی شدید تری پیدا کرده است.
گزارش مذکور در مجموع چشم اندازی بسیارتیره از آینده اقتصاد آمریکا - دست کم در اینده نزدیک -در اختیار می گدارد وحد اکثر رشد تولیدات داخلی این کشور در سال آتی را یک صدم در صد تخمین می زند .در این گزارش تحلیلی سوال بی پاسخ در واقع این است که از چه زمان و به چه شکلی این اقتصاد بیمار بحران زده ;lt دوباره احیا خواهد شد.
صندوق بین المللی پول پاسخ خوشبینانه ای به این سوال نمی دهد و هر گونه تحولی را منوط به پی آمدهای تدبیر اخیر دولت آمریکا در حفظ تعادل مالی و همچنین واکنش خانواده های آمریکایی نسبت به بحران اخیر می داند.
اروپام 2253/360 شماره 063 ساعت 11:57 تمام
۰ نفر