۴ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۱۴
کد خبر: 81057013
T T
۰ نفر
برنامه توسعه فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد از سوی هنرمندان تدوین شود

یاسوج - ایرنا - استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه توسعه فرهنگی و هنری این استان از سوی هنرمندان فعال عرصه های مختلف تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی خادمی روز یكشنبه در نشست با هنرمندان رشته های مختلف كهگیلویه و بویراحمد افزود: برنامه چهارساله دولت تدبیر و امید در تمام بخش ها از اوایل سال 93 در این استان تدوین و بزودی از سوی رسانه های ارتباط جمعی اطلاع رسانی می شود.

وی بیان كرد:در این برنامه چهر ساله در موضوعات مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و سایر موارد چندین شاخص مدنظر است و در اولویت كار قرار می گیرند كه در بخش فرهنگ نیز این مهم انجام خواهد شد.

خادمی اظهار كرد: برنامه توسعه فرهنگی كهگیلویه و بویراحمد كه از سوی هنرمندان این استان تهیه و تدوین می شود باید با نگاه چهارساله بوده و با رعایت محدودیت ها و توجه به پنج شاخص كلیدی اولویت دار توسعه فرهنگی استان ارایه شود.

وی با اشاره به اینكه مشكلات فرهنگی و اقتصادی كشور را نمی توان از یكدیگر جدا كرد گفت: انجام فعالیت های فرهنگی بدون تامین اعتبار میسر نیست.

خادمی با نوپا دانستن هنر دركهگیلویه و بویراحمد، افزود: هنرمندان این استان از نظر سنی جوان بوده و انتظار زیادی برای تولید تمام محصولات فرهنگی و خودكفایی در این زمینه از آنها نمی رود ولی در عین حال باید حمایت جدی شوند.

وی اظهار كرد: دستگاه های اجرایی كهگیلویه و بویراحمد موظفند برای حمایت از فعالان رشته های مختلف هنری این استان و رفع نیازهای فرهنگی اداره ها نسبت به خرید محصولات فرهنگی هنرمندان استان اقدام كنند.

استاندار كهگیلویه و بویراحمد عنوان كرد:باید ارتباط با هنرمندان به یك سیستم تبدیل شود و با برنامه ریزی مناسب خواسته های این قشر در استان عملیاتی شود.

خادمی بخش عمده ای از مشكلات كهگیلویه و بویراحمد را فرهنگی دانست و ابراز داشت: اینكه از بین هنرمندان مدیران كمتری به كار گرفته می شود و در انتخاب برخی از مدیران نیز از نظر آنها استفاده نمی شود جای سوال دارد.

وی با اشاره به اینكه هنرمندان متولیان فرهنگی جامعه هستند، افزود:این عده باید با استفاده از هنر خود و امكاناتی كه در اختیار دارند فرهنگ سازی و مشكلات این بخش را برطرف كنند.

خادمی با بیان اینكه هنرمندان كهگیلویه و بویراحمد باید با همكاری یكدیگر راه را برای انجام فعالیت های فرهنگی هموار كنند، گفت: قومی گرایی، رابطه بازی، تحمل نكردن یكدیگر و انتصاب های بدور از شایسته سالاری ناشی از مشكلات فرهنگی و اجتماعی در استان است.

وی در پاسخ به سوال هنرمندی مبنی بر ناامید شدن هنرمندان از برنامه های دولت تدبیر و امید در بخش فرهنگ و هنر، اظهار كرد:دولت یازدهم برای حوزه فرهنگ و هنر اهمیت زیادی قائل بوده و تاكنون برنامه های متعددی برای شكوفایی این عرصه نیز ارایه كرده كه جای امیدواری است.

خادمی موفقیت در عرصه سیاست خارجی و اقتصادی را از اقدامات دولت تدبیر و امید اعلام كرد و گفت: در بهمن سال گذشته نرخ تورم ماهانه پنج درصد بود كه با تدبیر و برنامه ریزی دولت یازدهم این میزان هم اكنون به ماهانه 1,2درصد رسیده است.

وی زنده شدن روح امید در مردم را ناشی از تدبیر دولت یازدهم خواند و افزود:شكوفایی اقتصادی، بهبود معیشت مردم و ساماندهی وضعیت حوزه های مختلف از جمله فرهنگ از اولویت های این دولت است.

در این نشست هنرمندان بخش های مختلف كهگیلویه و بویراحمد به بیان مشكلات و دیدگاه های خود در عرصه هنر و فرهنگ پرداختند و خواستار رسیدگی و پیگیری مشكلات صنفی خود شدند.

671/7533