۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 81054918
T T
۰ نفر
روابط عمومی ها شاخص رشد و توسعه در جامعه هستند

تهران - ایرنا - مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنكه تكرار حرف ها و ماندن در گذشته مانع پیشرفت و برداشتن گام های موثر می شود، افزود: روابط عمومی ها باید با استفاده از ظرفیت های موجود به ویژه فن آوری های نوین اطلاعاتی و فنی، شاخص رشد و توسعه در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه رسانه گروه فرهنگی ایرنا، محمدمهدی مظاهری روز شنبه در همایش روابط عمومی های وزارت ارشاد و مراكز تابعه كه در هتل ارم در حال برگزاری است، درمورد ویژگی ها و جایگاه روابط عمومی ها اظهارداشت: روابط عمومی ها باید علاوه بر ارتباط با كاركنان ومسوولان وزارتخانه به صورت منسجم و موثر با عوامل بیرونی از جمله مسوولان، فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر در ارتباط باشند.

وی بزرگترین مشكل جامعه را مشكل فرهنگی عنوان كرد و گفت: چنانچه فرهنگ جامعه سالم و درست نباشد هرگز پیروزی به دست نیامده و تلاش ها به شكست منجر خواهد شد. ما نباید فراموش كنیم كه فرهنگ مانند درختی است كه اقتصاد و سیاست و سایر امور از شاخه های آن به شمار می روند.

به گفته مظاهری تا وقتی ریشه این درخت مورد رسیدگی و مراقبت قرار نگیرد مطمئنا درخت پربار نخواهد بود. همچنین باید به یاد داشته باشیم تا وقتی خواسته های ما از روابط عمومی ها معقول نباشد مطمئنا جامعه دچار مشكل می شود.

مشاور وزیرارشاد تاكید كرد: روابط عمومی ها باید اعتماد آفرینی را فراگیر و پایدار كنند چرا كه تحقق این مهم باعث می شود ارتباطات مخاطبان با وزارتخانه و سازمان ها بیشتر شود. روابط عمومی ها باید بر پیوند مدیریت با همكاران در سطوح مختلف برای برقراری ارتباطی مستمر و فراگیر با مراكز علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و نظایر آن تلاشی بی وقفه داشته باشند.

مظاهری خاطرنشان كرد:روابط عمومی ها هماهنگ و یكپارچه در حوزه پیام و ابزار عمل كنند. باید توجه داشت كه پیامی كه روابط عمومی ها در قالب های مختلف تولید می كنند حتما هماهنگ و همنوا و همصدا باشند و لذا از تفرقه و چند صدایی پرهیز شود.

به گفته وی در حوزه روابط عمومی ها باید از همه تاكتیك ها و ابزارها در یك برنامه منسجم و مرتبط در جهت اهداف سازمانی استفاده شود تا این برنامه های تحقق عینی یابند.

مشاور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در خاتمه تفاهم، صداقت، فاصله گرفتن از فریب، واكنش سریع، امانت داری، حفاظت از كرامت و داشتن انصاف را از مولفه های روابط عمومی های اخلاق مدار برشمرد.

مشاور ارشد وزیر ارشاد ابرازامیدواری كرد روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های تابعه با مولفه ها و آسیب شناسی آن در آینده شاهد تحولات عمیق و ژرفی شود و این نهاد تاثیر گذار جایگاه و نقش خود را در ارتقای این حوزه باز یابد.

وی افزود: اگر باورهای ما صادق و عواطف ما به جا و معقول نباشد دچار مشكلات فرهنگی می شویم و نقش بی بدیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اینجا روشن می شود كه باید روابط عمومی آن و روابط عمومی های سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسایل اصلی را تشخیص دهند و اجازه ندهند برخی مساله نماها و شبهه نماها موجب كنار گذاردن وظایف اصلی وزارتخانه شوند و آن را دچار تنش كنند.

مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به برخی وظایف روابط عمومی ها ادامه داد: روابط عمومی ها باید در جامعه نسبت به سازمان خود اعتماد آفرینی كنند تا ارتباط محیط و مخاطب را در ایجاد رابطه آسان افزایش دهند.

وی با اشاره به حرفه ای و اخلاقی بودن روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی یكپارچه می تواند با تلاش علمی و نظام مند خود وضعیت اخلاقی سازمان را از نامطلوب به مطلوب و از خوب به عالی جهت دهد.

مظاهری افزود: باید برای توسعه یافتگی اخلاق در روابط عمومی های یكپارچه، پیوند مدیریت روابط عمومی با مراكز علمی و دانشگاهی توجه شود.

وی گفت: روابط عمومی ها باید در قالب های متنوع با یكدیگر همنوا باشند به طوری كه همزمان در تمام كشور یك صدای واحد از روابط عمومی ها به گوش برسد و از ایجاد تفرقه و چند صدایی شدن پرهیز و در حوزه ابزار از همه تاكتیك ها و برنامه های به روز برای رسیدن به اهداف سازمان استفاده شود.

مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم و درك مشترك از مفاهیم و وظایف روابط عمومی، یكپارچگی، تعریف فرآیند مرتبط با عمده ترین فعالیت های سازمان و ... را از جمله وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: روابط عمومی نهادی است كه ضمن انجام رسالت خود در اطلاع رسانی برای مخاطبان خود باید با آخرین دستآوردهای روز آشنایی داشته باشد.

علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاداسلامی، بابك دربیكی مشاور وزیر و رییس مركز روابط عمومی وزارت ارشاد، سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت ، حجت الاسلام علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از جمله حاضیرن و سخنرانان اولین روز این گردهمایی بودند.

همایش 2روزه روابط عمومی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان ها و مراكز تابعه امروز و فردا(شنبه و یكشنبه) در هتل ارم تهران برگزارمی شود.

فراهنگ(3)**9266**1355**1588