همه روسای مجالس حاضر در اجلاس تهران در نخستین روز سخنرانی كردند

تهران – ایرنا – سخنگوی نهمین كنفرانس اتحادیه مجالس كشورهای عضو سازمان های همكاری اسلامی گفت: روز اول این كنفرانس بسیار با كیفیت برگزار شد و همه روسای مجالس شركت كننده در این اجلاس سخنرانی كردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، كاظم جلالی با بیان این كه در روز اول نهمین كنفرانس اتحادیه مجالس كشورهای عضو سازمان های همكاری اسلامی تقریبا تمامی كشورهای دارای پارلمان شركت كرده اند گفت: حدود 30 رییس مجلس در این كنفرانس حضور داشتند كه از ابتدای برگزاری آن تا كنون بی سابقه بوده است.

وی افزود: میزان حضور هیات ها به جز دو كشور كه پارلمان نداشتند و یك كشور بسیار كوچك كه در این كنفرانس هرگز شركت نكرده است بسیار چشمگیر بود.

جلالی با بیان این كه كشورهای همسایه ایران حضور گسترده در اجلاس تهران داشتند خاطرنشان كرد: اجلاس با كیفیت بالایی برگزار شد و یكی از اجلاس های خوب این اتحادیه بوده است.

وی تصریح كرد: در پایان روز اول سخنرانی روسای مجالس به پایان رسید و فردا نایب رییس ها ، هیات ها و برخی مجامع ناظر جهانی سخنرانی خواهند داشت.

سخنگوی این اجلاس ابراز امیدواری كرد تا فردا عصر سخنرانی ها پایان یابد و پس از آن بیانیه نهایی و اعلامیه تهران به رای حضار رسیده و به تصویب نهایی برسد.

سیام**9103*1058 *1449
۰ نفر