۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 81049619
T T
۰ نفر
علیرضا مشایخی در جشنواره موسیقی فجر به صحنه می رود

تهران - ایرنا - علیرضا مشایخی با رهبری اركستر موسیقی نو در بخش جنبی بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر برنامه اجرا می كند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، علیرضا مشایخی آهنگساز و چهره شناخته شده موسیقی مدرن و معاصر 30 بهمن ساعت 21:30 در سالن رودكی به صحنه می‌رود.

در اجرای پیش رو اركستر موسیقی نو آثاری همچون رنگ خیال برای كوارتت زهی به آهنگسازی پریسا واعظ قمصری و نوازندگی مهدی جوانبخت، آرمین قضاتی، ارسلان امیراحمدی و بهرنگ معتمدی را اجرا خواهد كرد.

یكی دیگر از اجراهای این اركستر، به اجرای قطعه مونولوگ برای ویلنسل به آهنگسازی و نوازندگی صنم قراچه‌ داغی اختصاص دارد.

نامه ها برای ویلنسل، اپوس 110، شماره 2 و نهال برای اركستر زهی، اپوس 227 به آهنگسازی علیرضا مشایخی به نوازندگی صنم قراچه داغی، سوییت ایرانی، اپوس 137، شماره 1 برای اركستر زهی به آهنگسازی علیرضا مشایخی و اركستر مجلسی شرق به رهبری مهردادتیموری از دیگر برنامه‌های اركستر موسیقی نو در جشنواره است.

علیرضا مشایخی در سال 1318 در تهران متولد شد و در سال 1343 تحصیلات خود را در رشته‌ آهنگسازی در آكادمی موسیقی و هنرهای نمایشی وین به پایان رساند و برای ادامه تحقیقات خود در زمینه‌ موسیقی الكترونیك عازم هلند شد.

همكاری مشایخی به‌عنوان آهنگساز میهمان و محقق میهمان در دانشگاه اوترخت هلند حدود پانزده سال ادامه یافت.

وی در سال 1374 اركستر موسیقی نو را پایه‌ریزی كرد ، این اركستر با سولیست‌های برجسته‌ی ایرانی و بین المللی كنسرت داشته است و در طول فعالیت خود شش لوح فشرده در ایران، یك لوح فشرده در بلژیك و یك صفحه در امریكا منتشر كرده است.

علیرضا مشایخی را می توان در زمره تاثیرگذارترین آهنگسازان موسیقی مدرن و معاصر در كشور قرار دارد كه نقش بسزایی در شكوفایی این گونه اجرای در عرصه موسیقی ایفا كرده است.

در كارنامه اركستر موسیقی نو انتشار هشت آلبوم موسیقی و اجرا در مراسم پایانی فستیوال صوت هامبورگ به چشم می خورد.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یكم اسفندماه ادامه دارد.

فراهنگ (2) ** 9252**1588
۰ نفر