۱۳ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8104753
T T
۰ نفر

فتح با مشارکت حماس در دولت وحدت ملی موافق است

۱۳ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8104753
فتح با مشارکت حماس در دولت وحدت ملی موافق است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/13 سیاسی.فلسطین .حماس .فتح بیروت - یک عضو مرکزی جنبش آزادی بخش فلسطین فتح گفت این جنبش با مشارکت حماس در دولت وحدت ملی برای برگزاری انتخابات و بازسازی تشکیلات امنیتی و انتظامی فلسطین موافقت کرده است.
به گزارش ایرنا ازبیروت به نقل از منابع خبری فلسطین ، نبیل شعث رییس هیات فتح برای شرکت در گفت وگو با گروههای فلسطینی در مصر روز شنبه افزود فتح با مشارکت حماس در دولت وحدت ملی پیشنهادی موافقت کرده است .
به گفته وی کشورهای عربی با این موضوع موافق هستند تا انتخابات مجلس و ریاست حکومت خودگردان برگزار شود.
شعث ابراز امیدواری کرد گفت وگو با حماس در مصر که قراراست چهارشنبه هفدهم مهر برابر با هشتم اکتبر برگزار شود مثبت باشد تا پس از آن بتوان به گفت وگوهای ملی در سطحی گسترده در اوایل نوامبر برای گشایش گذرگاهها و پایان محاصره غزه دست یافت .
وی ، گفت وگوهای دو جانبه حماس و بقیه گروههای فلسطینی با طرف مصری را اساسی خواند و افزود این موضوع راه را برای گفت وگوهای ملی در مقر اتحادیه عرب هموار می کند.
شعث با اشاره به این که مانع اساسی نبود اطمینان و سیطره حماس بر اوضاع غزه واجازه ندادن به تشکیلات جدید فلسطینی برای فعالیت در غزه است گفت پاسخ کتبی حماس به مصر تشویق کننده بوده و جای امیدواری دارد که بتوان به توافق گسترده دست یافت.
این مسوول فتح گفت مشارکت حماس در دولت وحدت ملی از طریق شخصیت هایی خواهد بود که این جنبش انتخاب خواهد کرد و اهمیت این دولت در این است دولت انتقالی با رضایت ملی و حمایت عربی خواهد بود.
خاورم 2082 265** شماره 168 ساعت 18:04 تمام
۰ نفر