۱۱ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8104319
T T
۰ نفر
رایزن اقتصادی ایران درترکیه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا: ایران در نمایشگاه بین المللی خودرو استانبول حضوری پرقدرت خواهد داشت ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/11 اقتصاد.سمند.نمایشگاه.استانبول آنکارا- احمد نورانی رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با اعلام حضور پرقدرت ایران در نمایشگاه بین المللی خودرو استانبول، گفت: در این نمایشگاه سه محصول ایران خودرو شامل سمند ال ایکس، سریر و سورن به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش ایرنا، رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا افزود : سمند سورن برای اولین بار پس از نمایش در نمایشگاه بین المللی استانبول به بازار ترکیه عرضه خواهد شد .
نمایشگاه بین المللی خودروی استانبول از 18 الی 19 مهرماه جاری دراین شهر برگزار خواهد شد.
نورانی افزود: با توجه به این که مجوز ورود خودرو سمند سورن به ترکیه پیشتر اخذ شده ، این خودرو قرار است در نمایشگاه بین المللی استانبول رونمایی شد.
رایزن اقتصادی سفارت با اشاره به این که سمند ال ایکس ایران خودرو سال گذشته مجوز ورود به بازار ترکیه را کسب کرده، افزود: تاکنون بیش از یکهزار دستگاه از این خودرو در بازار ترکیه به فروش رسیده است وطبق قرارداد قرار است که امسال نیز سه هزار دستگاه دیگر نیز به ترکیه صادر شود.
این دیپلمات اقتصادی ایران افزود: با توجه به محدودیت تولید، احتمال دارد که شرکت ایران خودرو امسال موفق به تولید و صدور تنها دو هزار دستگاه از این خودرو به ترکیه شود.
نورانی با بیان این که شرکت ام. وای. اس (MYS( نمایندگی ایران خودرو را در ترکیه عهده دار است ،درباره ویژگی های سمند صادراتی ایران به ترکیه افزود: سمندهای ال ایکس صادراتی ایران به ترکیه دارای حجم موتور 1600 سی سی و مجهزبه سیستم کیسه هوا(ایربک ) و سیستم ترمزای بی اس (ABS( است.
رایزن اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا افزود: شرکت ام.
وای. اس نماینده ایران خودرو در ترکیه تا کنون 23مرکزبرای فروش و 36 مرکز نیز برای ارایه خدمات پس از فروش مجاز دایر کرده است و به نظر می رسد به دلیل تقاضای روزافزودن این محصول در بازار ترکیه شرکت ام.وای.اس به سرعت تعداد مراکز فروش و خدماتی خود را افزایش دهد.
نورانی با اشاره به این که قوانین مربوط به واردات خودروی ترکیه بسیار سخت و منطبق با استانداردهای اروپاست، گفت : شرکت ایران خودرو در بازار ترکیه با شرکت های بزرگ خودروساز دنیا رقابت می کند.
نورانی با بیان این که بیش از50 درصد خودروهایی که در بازار ترکیه به فروش می رسد خودروهای دیزلی هستند، افزود: با توجه به وضعیت بازار ترکیه ضروری است که شرکت ایران خودرو به منظور حفظ موقعیت خود در بازار ترکیه و دیگر کشورها تولید و صادرات خودروهای دیزلی را در برنامه کاری کوتاه مدت خود قرار دهد .
بر اساس آمار 80 درصد خودروهای سواری عرضه شده به بازار مصرف ترکیه را خودروهای دیزلی با حجم موتور2000 سی سی و بالای 2000 سی سی تشکیل می دهند نورانی درمورد برنامه های آینده شرکت ایران خودرو درترکیه گفت: ایران خودرو در نظر دارد علاوه برتداوم صدوردو نوع سمند سورن و ال ایکس فعلی، تولید و صدور دو نوع سمند دنده اتوماتیک و سمند با موتور دیزلی را نیز دردستورکاری خود تولید و عرضه خود قرار دهد.
هم اکنون قیمت سمند ال ایکس با موتور 1600 سی سی و مجهز به ایربک در بازار ترکیه 16 هزار دلار است .
خاورم 1543**230** شماره 031 ساعت 11:38 تمام
۰ نفر