۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۷:۰۸
کد خبر: 81041607
T T
۰ نفر

جشنواره شعر انقلاب اسلامی در مشهد برگزار می شود

۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۷:۰۸
کد خبر: 81041607
جشنواره شعر انقلاب اسلامی  در مشهد برگزار می شود

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره استانی شعر انقلاب اسلامی با تجلیل از شاعران شاخص آیینی و انقلابی این استان 30 بهمن ماه جاری در مشهد برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ،'حسین مسگرانی' روز چهارشنبه طی نشست خبری مهمترین اهداف برگزاری این همایش را استفاده از ظرفیت های شعر و شاعران برای تبیین و معرفی فرهنگ و دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف و توسعه كمی و كیفی این بخش ذكر كرد.

وی اظهار داشت: در این همایش كه با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به مناسبت گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود از هشت نفر از شاعران و نویسندگان خراسانی كه در حوزه تاریخی انقلاب اسلامی در مشهد مقدس فعالیت كرده‌اند، قدردانی می شود.

وی گفت: تعدادی از شاعران مطرح كشور و استان خراسان رضوی از جمله 'علی معلم دامغانی' و غیره در این آیین به شعرخوانی می پردازند.

مسگرانی اظهارداشت: استان خراسان رضوی یكی از قطبهای مطرح كشور در ابعاد گوناگون فرهنگی و از جمله شعر و ادبیات داستانی در كشور است و تعداد زیادی از نویسندگان و شاعران مطرح كشور اهل این منطقه هستند.

وی اظهار داشت: برگزاری همایش شعر انقلاب اسلامی در مشهد فرصت مناسبی را برای تبیین استعدادها و ظرفیتهای شاعران این استان از جمله مشهد فراهم می كند.

معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در مشهد گفت: پایه سینمای خوب ادبیات خوب است و تنها با وجود یك ادبیات مناسب می‌توان انتظار سینمای قدرتمندی در ابعاد مختلف داشت.

دبیر جشنواره منطقه ای داستان كوتاه سرزمین مهر ویژه استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی هم از گفت: فراخوان ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره از هفته گذشته آغاز شده و آخرین مهلت ارسال به این دبیرخانه دهم اسفندماه جاری است.

'سید علیرضا مهرداد' افزود: این جشنواره با موضوع سبك زندگی اسلامی و ایرانی و با هدف استفاده از قابلیت ادبیات داستانی و از جمله داستان كوتاه برای تبیین این مساله در جامعه اواخر اسفندماه سالجاری در مشهد برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش سبك زندگی ایرانی و اسلامی و آزاد و با موضوع آداب و رسوم ، فرهنگ ، خرده فرهنگ ها با حضور هنرمندان و نویسندگان ادبیات داستانی استانهای سه گانه خراسان برگزار خواهد شد.

وی از نویسندگان این استانها خواست حداكثر تا فرصت اعلام شده آثار خود را در این بخشها از طریق پست الكترونییك به نشانی adabi.ostan@yhoo.com به دبیرخانه این جشنواره ارسال كنند.ك/2

7490/659