۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 81039994
T T
۰ نفر
پیام وحدت و همدلی ملت ایران از ساحل كیش به جهان مخابره شد

كیش- ایرنا- مردم جزیره كیش اعم از شیعه و سنی در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ساحل خلیج فارس در صحنه حاضر شدند و پیام وحدت، اتحاد و همدلی ملت ایران در پیشبرد اهداف متعالی را بار دیگر به جهان مخابره كردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، آیین راهپیمایی 22 بهمن جزیره كیش در حالی قبل از ظهر امروز از میدان ساحل این جزیره آغاز شد كه جانبازان قطع نخاعی یادگاران هشت سال دفاع مقدس پیشاپیش صف های راهپیمایان حركت می كردند و در صف های بعدی مردم و مسوولان همگام با دیگر نقاط ایران اسلامی پیام اتحاد و وحدت ملت ایران را به جهان مخابره كردند.

اكبر تركان مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی كشور و حجت الاسلام و المسلمین جعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری از جمله مسوولان كشوری حاضر در این آیین بودند.

علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش، حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه و شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت كیش و دیگر مسوولان محلی نیز در این آیین حضور داشتند.

برخی گردشگران جزیره كیش نیز به حركت انقلابی مردم این جزیره در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پیوستند و فریادهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس را سر دادند.

شماری از راهپیمایان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به طول بیش از یكصد متر را در این آیین به شكل ویژه ای حمل می كردند.

'پاسخ ملت ایران به هر گزینه روی میز، مرگ بر آمریكای اسلام ستیز' و 'الله اكبر جانم فدای رهبر' از دیگر شعارهای مردم كیش در راهپیمایی 22 بهمن بود كه با قرائت قطعنامه ای در اسكله بزرگ تفریحی كیش پایان یافت.

پس از قرائت قطعنامه سراسری راهپیمایی 22 بهمن، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش در سخنانی كوتاه در این آیین از حضور پرشور مردم و گردشگران جزیره كیش در راهپیمایی قدردانی كرد.

علی اصغر مونسان گفت: مردم جزیره كیش همگام با ملت ایران مانند 35 سال گذشته به طور گسترده و با شكوه در راهپیمایی 22 بهمن شركت كردند و نشان دادند همچنان همدل و با انسجام از سیاست ها و تدابیر مقام معظم رهبری حمایت می كنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش اظهار كرد: مردم ایران با حضور گسترده خود در راهپیمایی امروز بر این نكته تاكید كردند كه بی اعتنا به تهدیدهای استكبار جهانی در مسیر آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حركت خواهند كرد و روز به روز بر دستاوردهای كشور خواهند افزود.

مونسان در ادامه حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال را پشتوانه محكمی برای پیشبرد سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه داخلی و سیاست خارجی عنوان كرد.

در این آیین از شماری از جانبازان قطع نخاعی استان فارس حاضر در این آیین تقدیر شد.

حضور بسیجیان و ورزشكاران جزیره كیش و همچنین ورزشكارانی كه به منظور تمرینات آمادگی به این جزیره سفر كرده اند از جمله احسان حدادی نخستین ورزشكار ایرانی مدال آور المپیك در رشته دو میدانی نیز در این آیین جلب توجه می كرد.

حركت هماهنگ كشتی های تفریحی و صیادی و قایق های تندرو در حالی كه پرچم مقدس كشورمان را به اهتزاز درآورده بودند و رهاسازی بادكنك ها بر فراز اسكله تفریحی جلوه زیبایی به این آیین بخشید.

در پایان این آیین، جشن پیروزی انقلاب اسلامی ویژه كودكان و مسابقه بادبادك های دست ساز از سوی معاونت ورزش و آموزش شركت سرمایه گذاری و توسعه كیش در مجاورت اسكله تفریحی برپا شد. ك/2

2026/ 330
۰ نفر