۱۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۱۲
کد خبر: 81031036
T T
۰ نفر
نهاوندیان: ایران از تعمیق روابط با كشورهای آفریقا استقبال می‌كند

تهران - ایرنا - رییس‌ دفتر رییس‌ جمهوری در دیدار فرستاد ویژه رییس جمهوری سیرالئون با وی، گفت، ایران از تعمیق روابط با كشورهای آفریقا استقبال می كند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این دیدار كه ظهر امروز (پنجشنبه) انجام شد «محمد نهاوندیان»، بر توسعه همكاری ایران در عرصه‌های مختلف با كشور سیرالئون تاكید كرد.

رییس دفتر رییس‌ جمهوری تجربه و سابقه شركت‌های ایرانی در عرصه‌های خدمات، فنی و مهندسی را یادآور شد و از آمادگی بخش خصوصی و دولتی ایران برای حضور در طرح‌های مرتبط با نفت و گاز، راه و ساختمان‌‌سازی در سیرالئون خبر داد.

نهاوندیان ضمن تشكر از پیام كتبی رییس‌جمهوری سیرالئون در دعوت از حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری برای سفر به این كشور، مناسبات سیاسی دو كشور در سال‌های گذشته را مطلوب توصیف كرد و افزود: تهران از هر طرح و پیشنهادی كه منجر به تعمیق بیشتر روابط با كشورهای آفریقا شود، استقبال می‌كند.



** از گسترش مناسبات با ایران استقبال می كنیم

«فرانكلین بای كارگ بو» فرستاده ویژه رییس‌ جمهوری سیرالئون نیز در این دیدار ضمن تقدیم پیام كتبی رییس جمهوری كشورش، گفت: سیرالئون از گسترش مناسبات، سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌كند.

وی همچنین خواستار حضور شركت‌های ایرانی در توسعه كشورش بویژه در حوزه انرژی و مسكن شد.

سیام(1)**9189** 1418
۰ نفر