۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۲۰:۵۹
کد خبر: 81029835
T T
۰ نفر
همایش ملی 'مدرس نماینده دیروز، الگوی امروز' در كاشمر برگزار می شود

كاشمر- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد واحد كاشمر گفت: همایش ملی ' مدرس نماینده دیروز، الگوی امروز '، سوم اسفندماه امسال در این شهر بر گزار می شود.

به گزارش ایرنا، دكتر سید محمد جواد موسوی روز چهارشنبه در جمع هیات داوران همایش مذكور گفت: این همایش ملی توسط دانشگاه آزاد كاشمر و با همكاری مركز پژوهش‏های مجلس شورای اسلامی و مجتمع فرهنگی شهید مدرس و با مشاركت دانشگاه‏های آزاد اسلامی مشهد، بجنورد، بیرجند، تربت‏ حیدریه و شیروان برگزار می شود.

وی گفت : فرمانداری، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علم و فرهنگ، دانشگاه علمی و كاربردی، شهرداری، آموزش و پرورش، شورای اسلامی شهر كاشمر و روزنامه قدس نیز همایش مذكور را حمایت و پشتیبانی خواهند كرد.

وی با اعلام اینكه تعداد 104 مقاله علمی در دبیرخانه این همایش اعلام وصول شده است، اظهار داشت: مسوولان دبیرخانه از این تعداد 60 مقاله را منطبق با محورهای همایش انتخاب و در اختیار هیات داوران قرار دادند. وی گفت : از مجموع مقالات انتخابی ، 22 مقاله در حوزه علوم سیاسی، 16مقاله عمومی، هشت مقاله حقوقی، هشت مقاله در حوزه علوم اجتماعی، پنج مقاله تاریخی و یك مقاله در حوزه فقه و اصول می‏باشد.

امام جمعه كاشمر نیز در جمع هیات داوران همایش مذكور گفت: همت دانشگاه و حامیان این همایش كه یك برنامه علمی و فرهنگی عظیم می باشد، ستودنی است كه باید مستمر باشد.

حجت الاسلام قاسم یعقوبی افزود: كار در باره معرفی شهید مدرس به عنوان یكی از عظیم ترین سرمایه های فرهنگی ایران اسلامی یك امر حسنه و تاثیرگذار است.

وی اظهارداشت :روح شهید مدرس حامی این همایش است و یقیناً این همایش منجر به نتایج مطلوبی خواهد شد.

امام جمعه كاشمر گفت: به شخصه حامی این همایش هستم و باورم آن است كه باید در باره شهید مدرس بیشتر مطالعه كنیم و اقدامات متعددی در راستای تبیین ابعاد شخصیتی و مبارزاتی وی انجام دهیم.

وی در ادامه با توجه به تاكیدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت آشنایی نسل جوان با ایده‏ها ، جایگاه ، مشی و منش شهید مدرس، افزود: در حال حاضر ایران اسلامی و جهان اسلام و حتی بشریت به دنیال شناخت الگوهای شخصیتی مستحكم و قوی و با اراده و انسان‏های كامل است.

وی اظهارداشت : شهید مدرس از این دست انسان‏هاست و برگزاری چنین همایش هایی در واقع تلاشی برای معرفی این الگو به همگان محسوب می شود.

امام جمعه كاشمر گفت : گرچه مزار شهید مدرس در شهری كوچك در حاشیه كویر واقع شده است اما این شهید دارای ظرفیتی برتر از یك كشور است، او خورشیدی درخشان بر تارك تاریخ است.

وی افزود: این همایش گامی مهم برای برداشتن حجاب از چهره این خورشید تابان به منظور بهره‏مندی همگان از وجود شهید مدرس است.

فرماندار كاشمر نیز با حضور در جمع داوران این همایش خواستار ادامه این حركت علمی در سالیان آینده شد.

مهدی فروزان گفت: این همایش سنگ بنای مثبت و خوبی برای تبیین آرا و نظرات شهید مدرس است.

وی گفت: دارالمومنین كاشمر نیازمند چنین همایشی بود و خلاء آن احساس می‏شد و اینكه دانشگاه آزاد اسلامی واحد كاشمر بانی این حركت عظیم علمی در سطح ملی شده ، شایسته قدر دانی است.

7497 /659