۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 81029114
T T
۰ نفر
طالبان پاكستان ارتباط با گروه تروریستی' جند ا... ' را رد كرد

اسلام آباد - ایرنا - طالبان پاكستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای هر گونه ارتباط با گروه تروریستی و غیر قانونی ' جندا... ' كه مسوولیت حمله به نیروهای امنیتی و شیعیان در نقاط مختلف پاكستان را برعهده می گیرد،رد كرد.

منابع خبری نوشتند: گروه تروریستی جند ا... روز گذشته مسوولیت حمله تروریستی اخیر در یك سینما در پیشاور را كه در آن پنج نفر كشته و بیش از 30 نفر زخمی شدند را برعهده گرفت.

شاهد الله شاهد سخنگوی گروه تحریك طالبان پاكستان در این باره به رسانه های خبری گفت : این حملات از سوی گروه جند ا... در زمانی صورت گرفته كه طالبان برای مذاكره با نمایندگان دولت اعلام آمادگی كرده است.

پیش از این گروه تروریستی جندا... اعلام كرده بود كه به گروه طالبان پاكستان وابستگی دارد، با این حال سخنگوی طالبان هر نوع ارتباط با این گروه را رد كرد و موج حملات اخیر را برای براه انداختن شك و تردید درباره از سرگیری مذاكرات صلح از سوی طالبان را نادرست خواند.

شاهدالله شاهد افزود : ما می خواهیم به صراحت بگوییم كه گروه جندا... به تحریك طالبان پاكستان وابسته نیست.

به نقل از شبكه های خبری ؛ این در حالی است كه شخصی بنام احمد مروت به طور مداوم مسوولیت حملات اخیر علیه مردم و نیروهای امنیتی در پاكستان را به گروه جندا... وابسته به تحریك طالبان نسبت می دهد.

سخنگوی تحریك طالبان گفت: هیچ فردی به نام احمد مروات در صفوف مجاهدین طالبان وجود ندارد و هر گونه حملات ادعا شده توسط این فرد و یا این گروه را نباید به طالبان مرتبط كرد.

آساق ** 1095**5981