۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۹:۳۱
کد خبر: 81023521
T T
۰ نفر
معاون استاندار فارس: ميراث فرهنگي را نبايد فداي توسعه كرد

شيراز - ايرنا - معاون جديد هماهنگي امور عمراني استانداري فارس، توسعه همه جانبه را يكي از اساسي ترين برنامه هاي دولت در كشور برشمرد و گفت: اين پذيرفتني نيست كه به بهانه توسعه بخواهيم به ميراث فرهنگي آسيب زده و آن را فدا كنيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، خليل رضائيان، يكشنبه در آيين معارفه خود در شيراز در تشريح برخي از برنامه هاي حوزه معاونت امور عمراني استانداري فارس افزود: ميراث فرهنگي، محيط زيست، آب و منابع طبيعي از محورهاي اصلي فعاليتهاي عمراني هستند كه در روند توسعه بايد نسبت به حفظ و بقاي آنها به عنوان يك اصل توجه ويژه شود.

وي ادامه داد: آثار طبيعي و تاريخي پس از گذشت ساليان بسيار طولاني شكل گرفته اند و نبايد اجازه داد كه آنها به عنوان مانعي سد راه توسعه تعريف و سپس نسبت به رفع آنها اقدام شود.

رضائيان اضافه كرد: طي چند سال مديريت خود در فارس بارها از نقاط مختلف اين استان بازديد داشتم و به خوبي با وسعت و بزرگي اين استان آشنايي دارم و به همين دليل است كه مي گويم در اين استان آنقدر فضا و زمين وجود دارد كه مجبور نباشيم پالايشگاه و راه را در كنار جنگل و آثار تاريخي ايجاد كنيم و به آنها آسيب برسانيم.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس ادامه داد: بازديد از نقاط مختلف استان نه با هدف مچ گيري بلكه با هدف رسيدگي به مشكلات مردم را در اولويت فعاليت هاي خود قرار خواهم داد چرا كه معتقدم در نظام جمهوري اسلامي آنچه كه اهميت دارد ايجاد آرامش و رفاه براي مردم است.

رضائيان، طولاني شدن روند اجراي پروژه‌هاي عمراني را يك مشكل بزرگ در استان برشمرد و گفت: بايد با سرعت بخشيدن به روند اجراي پروژه ها علاوه بر صرفه جويي در هزينه ها و كاهش مشكلات مردم، زمينه بهره مندي مردم از مزاياي آن پروژه ها را بيش از پيش فراهم كنيم.

او اظهار كرد: طي 35 سال گذشته فعاليت هاي زيادي در كشور و استان فارس انجام شده اما نبايد فراموش كنيم كه همه ما مديون ملت بزرگ ايران هستيم و به عنوان خدمتگزار اين ملت هراندازه كه براي رفاه و آسايش آنها تلاش كنيم باز هم جا براي خدمت بيشتر است.

وي گفت: تلاش مي كنم كه با بهره گيري از انرژي و خلاقيت نيروهاي جوان در كنار تجربه نيروهاي با تجربه روند توسعه استان را سرعت بخشيم.ك/2

678/ 667