۱۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۴۲
کد خبر: 81021331
T T
۰ نفر
فوران آتشفشان در اندونزی هشت كشته و سه زخمی برجای گذاشت

تهران - ایرنا - خبرگزاری شینهوای چین روز شنبه در گزارشی از جاكارتا پایتخت اندونزی از كشته شدن هشت نفر و زخمی شدن سه تن دیگر در فوران گدازه های داغ یك آتشفشان در این كشور خبر داد.

این گزارش به نقل از 'سوتوپو پوروو نوگروهو' سخنگوی آژانس ملی حوادث غیرمترقبه اندونزی آورده است كه فوران گدازه های داغ آتشفشان مربوط به كوه 'سینابونگ' در شمال استان سوماترا است.

وی در گفت وگوی تلفنی با شینوا گفت: پس از آنكه از دیروز جمعه 25 هزار سكنه اطراف كوه آتشفشانی سینابونگ پس از فوران آن در هفته گذشته به خانه های خود باز گشتند، این آتشفشان امروز سه بار فوران كرد و مواد مذاب و خاكستر ناشی از آن تا شعاع چهار و نیم كیلومتری، پرتاب شد.

به گفته این سخنگو، پس از بروز حادثه تدابیر امنیتی و بهداشتی لازم اندیشیده شد و مجروحان حادثه نیز بلا فاصله به بیمارستان 'اوارینا' در منطقه 'كارو' منتقل شدند.

براساس این گزارش، موسسه آتشفشان شناسی اندونزی به همین دلیل امروز محدوده ای را تا فاصله پنج كیلومتری كوه سینابونگ به عنوان محدوده خطر اعلام كرد و از ساكنان حدود 16 روستا در این منطقه خواست تا این منطقه را تخلیه و ترك كنند.

این گزارش حاكی است كه این آتشفشان با ارتفاع دو هزار و 475 متر پس از 400 سال خاموشی از مهرماه گذشته تا كنون دهها بار فوران كرد.

مترجمام**1378**1577
۰ نفر