۱۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۸:۱۱
کد خبر: 81019469
T T
۰ نفر
سید حسن خمینی: انقلاب اسلامی در مقابل مخالفان فرهنگ ایرانی و اسلامی ایستاد

تهران- ایرنا- حجت الاسلام سید حسن خمینی با گرامی داشت یاد مرحوم دكتر حسن حبیبی و كسانیكه در راه اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی تلاش كرده اند گفت: انقلاب اسلامی یك ' نه ' در مقابل كسانی بودكه در مقابل فرهنگ ایرانی و اندیشه اسلامی ایستاده بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسن خمینی كه عصر جمعه در بنیاد فرهنگی امیركبیر سخن می گفت ضمن تسلیت به خانواده دكتر حبیبی گفت: یكی از وی‍ژگی های آن مرحوم این بود كه جمعی بین ایران و اسلام ایجاد كرد و در میان روشنفكران و دین داران چنین بود .

وی ادامه داد: حبیبی به ایران علاقه داشت اما هرگز ایرانی بودن را از مقید بودن به معتقدات مذهبی اش جدا نكرد.

سید حسن خمینی خاطرنشان كرد: ایران فقط آب و خاك ، زبان فارسی و منافع اقتصادی نیست. ایران جایی است كه فرهنگ ایرانی در آن جاری است.

وی ادامه داد : از این جهت است كه دفاع از آرمان فلسطین دفاع از ایرانیت ماست چراكه دفاع از مظلوم جزو فرهنگ ایرانی است.

سید حسن خمینی اظهار داشت : فرهنگ ایرانی امروز با گذشته ما است و هویت مارا ساخته است و 1400 سال است كه عشق به اهل بیت بخشی از فرهنگ ایرانی است و هرتلاش برای از بین بردن این اندیشه با انقلاب اسلامی مواجه شد.

وی اظهار داشت: درهرنقطه از این سرزمین كه گام بردارید نام پیامبر و اهل بیت درهویت ایرانی نقش بسته است.

سید حسن خمینی درپایان گفت: حبیبی یك ایرانی و یك ایران دوست و دلباخته ایران بود اما نه دلباخته آسمان و خاك چرا كه این كوه و آسمان در نقاط دیگر جهان نیز وجود دارد و تنها فرهنگ ایرانی است كه قابلیت عشق ورزیدن دارد.

سیام(3)**1058** 1568
۰ نفر