۱۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۷
کد خبر: 81019202
T T
۰ نفر
امام جمعه همدان :خروج ايران از سلطه بيگانه دستاورد مهم انقلاب است

همدان-ايرنا-نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت:خروج ايران از زير سلطه بيگانگان در همه امور ، مهم ترين دستاورد انقلاب اسلامي است.

به گزارش ايرنا آيت الله 'غياث الدين طه محمدي'در خطبه هاي آيين عبادي و سياسي نماز جمعه اين هفته شهر همدان افزود:از ابتداي ورود امام راحل (ره)به ايران تا روز پيروزي با شكوه انقلاب اسلامي دهه فجر نامگذاري شده است كه اين نام مقدس برگرفته از سوره مباركه فجر است.

وي اظهار داشت:در اين سوره خداوند به چهار چيز قسم ياد مي كند كه يكي از اين سوگندها قسم به فجر و روشنايي است كه نامگذاري اين دهه به اين نام بزرگ نشانه عظمت و شكوه آن است.

وي با بيان اينكه امام خميني (ره) انقلاب را انفجار نور ناميده اند، افزود:انفجار نور يعني بيرون آمدن از تاريكي ها و ظلمتي كه رژيم منحوس شاهنشاهي براي ملت ايران درست كرده بود.

وي ادامه داد:همه مردم بايد بيانديشند كه وضع كشور قبل از انقلاب چه بود و هم اكنون به كجا رسيده است و دستاوردهاي انقلاب را بشناسند تا بتوانند آنگونه كه بايد قدر انقلاب و نظام را بدانند.

وي اضافه كرد:نمونه بارز ظلمت و تاريكي در جهان امروز جنايت هايي است كه در كشور هايي مانند سوريه در حال انجام است و روزانه صدها هزار مسلمان بي گناه سر بريده شده و كودكان بر دارها آويخته مي شوند و وهابيون براي براندازي سوريه حكم جهاد نكاح را راه مي اندازند تا شرع و اسلام را زير سوال ببرند.

وي اضافه كرد:قبل از پيروزي انقلاب ايران از همه جهت زير سلطه كشورهاي غربي و صهيونيست ها بود اما به بركت اين انقلاب امروزه همه مردم مي دانند كه هر جا فتنه اي وجود داشته باشد اسراييل و آمريكا در صدر فتنه و توطئه قرار دارند.

وي عنوان كرد:اقتصاد،فرهنگ و سياست ايران همه زير سلطه صهيونيست و آمريكا قرار داشت كه به بركت اين انقلاب و خون هزاران شهيد گلگون كفن تمام اين سلطه ها پس از انقلاب از كشور برچيده شد.

وي افزود:انقلاب اسلامي امروز الگوي بيداري اسلامي در كشورهاي مسلمان قرار گرفته است اما كشورهايي مانند آمريكا و رژيم صهيونيستي سعي دارند با ناامن كردن و كشتار دسته جمعي در اين كشورها به خود آرامش خاطر دهند.

وي با بيان اينكه انقلاب آزادي،استقلال و امنيت را براي ملت ايران به ارمغان آورد ادامه داد:مردم بايد به صورت خود جوش جشن هاي انقلاب را برگزار كنند زيرا كمرنگ شدن جشن ها و فراموش كردن ايام الله دهه فجر خيانت در حق كشور و شهدا به شمار مي رود.

آيت الله محمدي افزود:دانشجويان،اصناف و بازاري ها از جمله اقشاري هستند كه بايد پر رنگ تر در اين دهه در صحنه حضور پيدا كنند زيرا جشن هاي انقلاب تنها مختص ادارات و دستگاه هاي اجرايي نيست.

امام جمعه همدان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به لزوم افزايش نسل در بين شيعيان عنوان كرد:طبق گزارش بيمارستان فاطميه استان همدان از زمان دستور رهبري مبني بر لزوم افزايش نسل در كشور خوشبختانه تعداد زاد و ولد در استان نسبت به سال هاي گذشته افزايش خوبي داشته است.

وي عنوان كرد:بيمارستان فاطميه همدان از جمله مراكزي است كه بيشترين خدمت رساني را به مردم دارد كه با توجه به فرسودگي ساختمان بيمارستان بايد نسبت به تعمير و تجهيز آن اقدام شود.

7530/575