۱۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۳۲
کد خبر: 81018031
T T
۰ نفر
استاندار: سيستان و بلوچستان مشعل گاز افغانستان را روشن مي كند

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: مشعل گاز از سال آينده در شهر زاهدان و پس از آن در سيستان و نهايتا در ولايت نيمروز افغانستان روشن خواهد شد.

به گزارش ايرنا، 'علي اوسط هاشمي' روز پنجشنبه در جمع معتمدان، ريش سفيدان و قشرهاي مختلف مردم در مصلي محمد آباد هامون افزود: خط لوله انتقال گاز از ايرانشهر به مركز استان تا سال آينده تكميل و سپس به شهرستانهاي شمالي منتقل مي شود.

وي بيان كرد: بااجراي خط لوله انتقال گاز به منطقه سيستان امكان صادرات آن به كشور افغانستان فراهم خواهد شد.

وي با اشاره به همجواري دو استان سيستان و بلوچستان و لايت نيمروز افغانستان اظهار داشت: منافع دو كشور دوست و همسايه ايران و افغانستان به هم گره خورده و بايد مسوولان ارشد كشوري و استاني با تامين انرژي هاي برق و سوخت براي مردم كشور افغانستان اين منافع را تقويت كنند.

استاندار سيستان و بلوچستان با تاكيد بر پيگيري جدي دريافت حق آبه سيستان از افغانستان گفت: اين موضوع و احيا تالاب هامون مورد توجه جدي مسوولان قرار دارد.

هاشمي با اشاره به حضور مديران عضو شوراي برنامه ريزي استان در شهرستان هامون افزود: حضور مستقيم مسوولان ارشد استاني در مناطق مختلف سيستان و بلوچستان از جمله شهرستان هامون بر اجراي پروژه هاي توسعه اي در اين مناطق سرعت مي بخشد.

وي اضافه كرد: شهرستان هامون داراي توانمنديهاي زيادي از جمله وجود شهرجديد رامشار، منطقه ويژه اقتصادي و قابليت هاي گردشگري فراوان است.

وي گفت: عواملي كه باعث خشكسالي در منطقه سيستان شده بايد شناسايي و با اجراي برنامه هاي اصولي و مدون اين منطقه احيا شو.

سرپرست فرمانداري هامون نيز در اين نشست بيان كرد: سه هزار كيلومتر منابع زير زميني در اين شهرستان وجود دارد كه به امان خدا رها شده و مردم از كارخانه سيمان مستقر در محدوده اين شهرستان هيچ سودي نمي برند.

'علي كوهكن' با بيان اينكه امسال 80 ميليون متر مكعب آب در بخش كشاورزي هامون رهاسازي شده است گفت: اين مقدار در مقايسه با سال گذشته كه 400 ميليون متر مكعب بوده است كاهش چشمگيري را نشان مي دهد.

وي اظهار داشت: مردم شهرستان هامون با مديريت بسيار خوب اعمال شده در بحث توزيع آب توانستند با اين مقدار آب بخش زيادي از زمين هاي كشاورزي خود را آبياري كنند.

وي با بيان اينكه دو سوم ادارات هامون داير شده است از مسوولان خواست براي فعال كردن ادارات باقي مانده اقدامات لازم را انجام دهند تا بزودي شاهد راه اندازي تمام ادارات مورد نياز مردم باشيم.

به گزارش ايرنا، استاندار سيستان و بلوچستان روز پنجشنبه به منظور ديدار با مردم و بازديد از شهرستانهاي هامون، زهك، هيرمند، نيمروز و زابل وارد سيستان شد. ك/2

7307/7312 / 653