۲۷ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8101523
T T
۰ نفر
شمار کشته شدگان حمله به سفارت آمریکا در یمن به 16 نفر رسید ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/27 سیاسی.سیاسی.سیاسی.سیاسی افراد مهاجم روز چهارشنبه سفارت آمریکا را در شهر صنعا پایتخت یمن با خودروی بمب گذاری شده و راکت هدف حمله قرار دادند که در جریان آن 16 نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، این دومین حمله به ساختمان به شدت محافظت شده سفارت آمریکا در یمن در مدت شش ماه گذشته به شمار می رود.
بنا بر اعلام وزارت کشور یمن، کشته شدگان حمله روز چهارشنبه شامل شش سرباز یمنی ، شش فرد مهاجم و چهار فرد غیرنظامی از جمله یک تبعه کشور هند بودند.
به گفته شاهدان عینی، افراد مهاجم به گروهی از نیروهای پلیس در بیرون از ساختمان سفارت حمله کردند و سپس یک فرد بمب گذار انتحاری اقدام به انفجار خودروی بمب گذاری شده در کنار درب ورودی ساختمان کرد. در پی این انفجار ساختمان سفارت آمریکا هدف حملات راکت و آتش سلاحهای سبک قرار گرفت و چندین انفجار به وقوع پیوست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، گروهی که خود را جهاد اسلامی خوانده است، در بیانیه ای مسوولیت این حمله را به عهده گرفته و تهدید کرده که حملاتی نیز علیه سفارتخانه های انگلیس، عربستان سعودی و امارات متحده عربی انجام خواهد داد.
مترجمام **1078** شماره 161 ساعت 16:33 تمام
۰ نفر