۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 81011160
T T
۰ نفر

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بودجه 93 اعمال نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر یوسف نژاد روز یكشنبه در نشستی خبری در آستانه دهه فجر، افزود: تبصره هدفمندی یارانه ها كه هفته گذشته توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه شده، امروز و فردا در كمسیون تلفیق بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: از آنجا كه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیاز به كسب نظر مجلس بود، هدفمندی یارانه ها در لایحه پیشنهادی بودجه 92 دیده نشد اما از آنجا كه تاكنون نیز مجلس در این خصوص اظهار نظری ارایه نكرده، قانون موجود برای هدفمندی یارانه ها اجرایی می شود.

یوسف نژاد ادامه داد: قرار است كمیسیون تلفیق در دو یا سه روز آینده، ردیف های درآمدی را بررسی و در آن خصوص اظهار نظر كند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد تصریح كرد: از آنجا كه لایحه پیشنهادی باید در بودجه باشد، حتما باید در كمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس بررسی گردد.

وی با بیان آنكه هدفمندی یارانه ها در بودجه هر سال دارای یك ردیف درآمدی و چهار ردیف هزینه ای است، اظهار داشت: براساس تبصره ارایه شده، درآمد هدفمندی یارانه ها 63 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده كه در چهار ردیف خانوار، دولت، تولید و سلامت هزینه خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره تعداد بالای طرح سئوال نمایندگان مجلس از وزارت اقتصاد ، گفت: به دلیل گستردگی وظایف وزارت اقتصاد در حوزه های بانكی، بورس، خصوصی سازی، بیمه و اموال تملیكی، مطالبات نمایندگان از این وزارتخانه بیش از سایر بخش ها است.

وی افزود: مطالبات نمایندگان بیشتر جنبه اقتصادی یا مرتبط با مسایل اقتصادی و مالی دارد و تلاش می شود كه ارتباط مناسبی بین مطالبات برقرار شود.

یوسف نژاد با بیان آنكه حقوق نمایندگان در قالب سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و غیره مورد احترام وزارت اقتصاد است، گفت: سوال یا تحقیق و تفحص به عنوان محدودیت تلقی نمی شود بلكه از آن به عنوان فرصت استفاده می كنیم.

یوسف نژاد با بیان اینكه باید سوالات از وزیر جنبه های ارشادی و مرتبط با وظایف وی باشد، تصریح كرد: عده ای تلاش می كنند بین دولت و مجلس تنش ایجاد كنند اما ما اجازه این كار را نمی دهیم.

وی از اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون مالیاتها در كمسیون های تخصصی خبر داد و گفت: علاوه بر این قانون، طرح های تحول اقتصادی در وزارت اقتصاد دنبال می شود كه اصلاح نظام بانكی از مهمترین آنها است.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال كه آیا پس از ماجرای استعفای شفاهی وزیر اقتصاد در صحن مجلس از میزان مراجعه وی به مجلس كاسته شد یا خیر، گفت: حضور وزیر در مجلس باید براساس مطلب یا موضوعی باشد كه در هیات رییسه یا كمسیون ها مطرح است، اما پس از آن جلسه، باز هم وزیر در كمیسیون ها و جلسه هیات رییسه مجلس حضور پیدا كرد.



** طیب نیا سه شنبه برای پاسخگویی به مجلس می رود

وی با اشاره به حضور طیب نیا در روز سه شنبه به منظور پاسخگویی به سوال نمایندگان در مجلس، گفت: وزیر اقتصاد برای پاسخگویی درباره خالی بودن خزانه به مجلس خواهد رفت.

یوسف نژاد تاكید كرد: بهتر است سوالات مرتبط با وظایف وزرا مطرح شود و آنها به دلیل اظهار نظر به مجلس فراخوانده نشوند.

وی یكی از سوالات مطروحه از وزارت اقتصاد را بحث رییس حراست یكی از بانك ها با نماینده ای در مجلس عنوان كرد.

اقتصام(3)9141/1063**1558
۰ نفر