۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۱۳
کد خبر: 81010234
T T
۰ نفر
تلاش معترضان اوكرايني براي تصرف ساختمان وزارت انرژي در كي يف

تهران - ايرنا - وزير انرژي اوكراين اعلام كرد كه حدود 100 تن از معترضان روز شنبه در مركز كي يف تلاش كردند تا ساختمان اصلي وزارت انرژي در اين شهر را تصرف كنند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از كي يف ، 'اوارد استاويتسكي'وزير امور انرژي اوكراين به خبرگزاري رويترز گفت: حدود 100 معترض مسلح تلاش كردند ساختمان اين وزارتخانه را تصرف كنند.به آنها گفتم اگر به صورت مسالمت آميز ساختمان را ترك نكنند، كل سيستم انرژي اوكراين ممكن است با اختلال جدي روبرو شود.

وزير انر‍ژي اوكراين خاطرنشان كرد معترضان اين ساختمان را ترك كردند اما به وي گفتند ورودي اين ساختمان را مي بندند.

استاويتسكي در مورد اوضاع نابسامان اين كشور گفت: آنچه در حال رخ دادن بوده تهديدي مستقيم عليه كل سيستم انرژي است.

اين درحالي است كه صدها معترض پيش تر ساختمان شهرداري و وزارت كشاورزي را تصرف كرده اند.اين دو ساختمان نزديك ساختمان اصلي وزارت انرژي در مركز كي يف بوده است. معترضان در اعتراض به تشديد خشونت نيروهاي امنيتي عليه غيرنظاميان و همچنين سياستهاي دولت ويكتور يانوكوويچ رئيس جمهوري، اعتراض هاي خود را در چند روز اخير گسترش داده اند.

معترضان قول داده اند به اعتراض هاي خود در شهر كي يف به رغم وعده هاي رئيس جمهوري اوكراين براي ترميم كابينه و اعمال تغييرات ادامه دهند.

خشونتهاي اخير در اوكراين تا جايي پيش رفته كه واكنش هاي جدي و نگراني هاي مقامات غرب را به همراه داشته است به طوريكه اين مقامات خواستار توقف فوري خشونت و درگيري ها در اين كشور شده اند.

به دنبال تشديد ناآرامي ها در اوكراين كه كي يف و شهرهاي بزرگ اين كشور همچون لووف را در بر گرفته و زندگي عمومي را مختل كرده است، رييس جمهوري اوكراين در حكمي شهردار پايتخت را بركنار كرد.

ويكتور يانوكوويچ روز شنبه با حكم خود آلكساندر پوپوف را از مقام شهرداري كي يف بر كنار كرد.

كي يف و شهرهاي بزرگ اوكراين دريك هفته اخير شاهد ناارامي هاي گسترده بود كه در جريان آن صدها نفر از نيروهاي امنيتي و معترضان مجروح شده اند.

مترجمام**9234**1547
۰ نفر