۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81010204
T T
۰ نفر

حصار كشی سواحل دریا، نقض حقوق شهروندی است

۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۵۲
کد خبر: 81010204
حصار كشی سواحل دریا، نقض حقوق شهروندی است

بوشهر- ایرنا - رییس كل دادگستری استان بوشهرگفت: برخی از شركت ها به بهانه اجرای تاسیسات نفتی،سواحل بخش های مختلفی از این استان را حصار كشی كرده اند كه این اقدام آنها نقض حقوق شهروندی است.

به گزارش ایرنا حیدر بحرانی ، روز شنبه در نشست شورای قضایی استان بوشهر افزود: براساس كارشناسی های انجام شده ضرورتی برای اجرای تاسیسات نفتی دركنار ساحل نیست و می توان به فاصله چند كیلومتری از دریا این تاسیسات را اجرا كرد.

وی اضافه كرد: تملك سواحل بخش عمده ای از استان بوشهر از سوی متولیان تاسیسات نفتی ، افزون براین كه فرصت های شغلی صیادی، كشاورزی و صنعت توریسم این استان را با مشكل روبه رو كرده است به لحاظ پدافند غیرعامل برای مجریان این كار نیز تبعاتی در پی خواهد داشت.

رییس كل دادگستری استان بوشهر بیان كرد: با توجه به این كه در پارس جنوبی حقوق شهروندی از این نظر رعایت نشده است باید تدبیری اندیشیده شود تا سواحل شهرستان های محل اجرای پارس شمالی نیز به این وضعیت مبتلا نشود.

بحرانی گفت: دستگاه های متولی باید با ورود به این موضوع و تغییر جانمایی از منافع درازمدت مردم استان بوشهر دفاع كنند.

وی افزود: هم اینك این شائبه در بین مردم استان بوشهر وجود دارد كه حصار كشی سواحل با هدف ایجاد فضا برای تفریح شاغلان شركت های نفتی انجام می شود كه این امر زمینه بی اعتمادی مردم از مسوولان را دامن خواهد زد.

بحرانی ادامه داد: گستردگی آلایندگی شركت های نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر به گونه ای است كه باید حق آلایندگی به همه مردم پرداخت شود اما هم اینك این امر صورت نمی گیرد .

رییس كل دادگستری استان بوشهر اضافه كرد:نباید چشم اندازهای طبیعی و محیط زیست این استان تخریب شود و یا به آنها آسیب رسد.

وی گفت: بخش عمده ای از درآمد كشور از استان بوشهر تامین می شود اما به تناسب ایفای نقش در اقتصاد ملی ، مردم آن از فواید اجرای طرح ها بهره مند نیستند.

بحرانی افزود:همچنین پیوست فرهنگی در كنار طرح های صنعتی كه مورد تاكید رهبر معظم انقلاب است در عسلویه مغفول مانده و این امر آسیب های زیادی متوجه استان بوشهر كرده است.

رییس كل دادگستری استان بوشهر دربخش دیگری از سخنانش افزود: یكی ازعوامل افزایش شمار زندانیان این استان به این خاطر است كه بسیاری از پرونده قرارهای صادره متناسب با جرم افراد نیست.

بحرانی افزود:در مواردی كه سرپرست خانواده به دلیل ارتكاب جرایم غیر عمد در زندان بسر می برد ، آسیب های زیادی متوجه سایر اعضای خانواده زندانی است.

وی اظهارداشت:در برخی از مواقع افراد با ورود به زندان نه تنها اصلاح نمی شوند بلكه با حضور در كنار افراد با جرایم خشن، دیگر شیوه های ارتكاب جرم را نیز فرا می گیرند.

رییس كل دادگستری استان بوشهر گفت: حل مشكلات افزایش ورودی پرونده های زندانی در این استان نیازمند وحدت، انسجام و عزم جدی همه بخش هاست.

وی افزود: قضات باید در زمان صدور احكام به پیشینه و عملكرد اجتماعی افراد نیز توجه كنند و اگر پرونده ای امكان سازش وجود داشته باشد مانع از متلاشی شدن كانون گرم خانواده ها شوند.

بحرانی اضافه كرد: یك قاضی نه تنها باید قانون را مد نظر قرار دهد بلكه شرع و تدبیر نیز باید در زمان صدور رای لحاظ شود تا جامعه كمتر دچار مشكل شود.ك/2

628/539 /679
۰ نفر