۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۵
کد خبر: 81010131
T T
۰ نفر
بزرگترین تهدید انقلاب اسلامی در بعد فرهنگی‌ است

تهران - ایرنا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بر ضرورت شناسایی اهداف دشمن ناكید كرد و گفت: بزرگترین، پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پایدار‌ترین تهدید انقلاب اسلامی، بعد فرهنگی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار دكتر «حسین دهقان» با حضور در شهر مقدس قم و در جمع شركت‌كنندگان دوره بصیرت و تعالی معنوی، سبقه اصلی انقلاب اسلامی ایران را فرهنگی دانست.

وی افزود: هرچند كه بعد از انقلاب اسلامی در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گام‌های بسیار بلندی در كشور برداشته‌ایم، اما نتوانستیم متناسب با آن توسعه فرهنگی ایجاد كنیم و بر اندوخته‌های نخستین انقلاب در این زمینه كه موتور محرك انقلاب به شمار می‌رفت، بیافزاییم.

دهقان اظهار داشت: در عمر پربركت انقلاب، گام‌های بلند و موثری در آبادانی شهرها، توسعه زیر‌ساخت‌های عمومی كشور، ایجاد امكانات رفاهی برای مردم، ایجاد بخش‌های مختلف صنعتی برای برآورده كردن نیازهای مردم و...برداشته شده، اما به همین میزان نتوانستیم در توسعه فرهنگی گام برداریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به كارهای فرهنگی و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: امروز انقلاب ما شعارهای نورانی خود را به خارج از مرزهای جغرافیایی و سیاسی منتقل كرده و شهر مقدس قم به عنوان مركز جنب و جوش فكری و انقلابی مورد امید همه مسلمانان جهان است.

دهقان بزرگترین، پیچیده‌ترین، گسترده‌ترین و پایدار‌ترین تهدید انقلاب اسلامی را جنبه فرهنگی دانست و گفت: باید به سلاحی مسلح شویم كه بتوانیم از این مصاف پیروز بیرون آییم.

وی تاكید كرد: امروز همگان اعم از آنان كه در جبهه انقلاب و آنان كه در جبهه ضد انقلاب هستند، جذبه كلام الهی رهبر معظم انقلاب شدند.

وی اضافه كرد: انتشارات شایسته‌ای نیز امروز در حوزه تفسیر قرآن و معارف دینی داریم و مبلغان زیادی را نیز تربیت و به اقصی نقاط كشور و حتی دنیا اعزام كرده‌ایم‌.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینكه هرجا بحث ایمان مطرح است عمل صالح بدنبال آن است، گفت: اگر ما باور و ایمان داشته باشیم، اما در عمل تجلی و ظهور پیدا نكند این باور سست و بی‌اساس است.

دهقان ادامه داد: اگر باور همراه با عمل باشد دایما یك چرخه تقویتی به وجود خواهد آمد، یعنی عمل ما تقویت كننده ایمان، و ایمان ما پشتیبان عمل خواهد بود.

وی با بیان اینكه پیروزی در برابر تهدید فرهنگی دشمن دو جنبه دارد، گفت: یك پیروزی یعنی اینكه در این مصاف ما از قوام درونی و فرهنگی برخوردار باشیم كه هجمه‌ها روی ما اثر نگذارد و دیگری فراتر از این است به گونه‌ای كه ما نه تنها در این مصاف مغلوب نشویم بلكه غلبه فرهنگی هم با جبهه انقلاب و ارزش‌ها باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاكید بر اینكه ظرفیت‌های معارف اسلامی فراتر از آن چیزی است كه ما فكر می‌كنیم، تصریح كرد: معارف اسلامی متكی به كلام حق است و كلام حق فوق همه كلام‌هاست.

وی با بیان اینكه خداوند نیازهای بشر را آن گونه كه در ذات آنها است پاسخ داده، گفت: قرآن كلام الهی است و برای همه نیازهای بشری پاسخ دارد.

وزیر دفاع ادامه داد: به میزانی كه علم بشر توسعه و بشر بر قوای طبیعی تسلط و سلطه پیدا كند، می‌تواند پایین‌ترین سطح از سطوح قرآن را درك و فهم كند.

دهقان، لزوم مجهز شدن به سلاح اعتقاد، باور و معنویت را متذكر شد و افزود: باید در این كشاكش دوران چه در بحث مسایل فردی چه در مسایل اجتماعی و انقلابی، قادر باشیم آن گونه كه شایسته است از حریم انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای آن دفاع كنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر ضرورت شناسایی اهداف دشمن تاكید كرد و گفت: باید با شناخت دقیق دشمن، خود را هم برای دفاع از خود و حریم اعتقادات و هم دفاع از بشیریتی كه امروز در معرض تهاجم قرار دارند تجهیز كنیم.

دهقان یادآور شد: نظام سلطه كاری جز این ندارد كه نخست تحقیر كند و سپس اراده و فكر افراد را به تسخیر بكشد و به استخدام خود بگیرد.

وی با بیان اینكه انقلاب ما به رهبری امام خمینی(ره)‌ با تاسی به ائمه(ع) و بهره‌گیری از معارف دینی و فرهنگ عاشورایی یك فصل جدیدی از حیات معنوی و معنا‌گرایانه را در سطح جامعه باز كرد، تصریح كرد، امروز گرایش به معنویت به عنوان یك نیاز و گرایش جدی در دنیا به شمار می‌رود.

دهقان با اشاره به شكل‌گیری و توسعه مكاتب مختلف و فرق فكری مختلف به عنوان عرفان‌های كاذب در دنیا افزود: علت توسعه این مكاتب این است كه دنیای خسته از غوطه‌ور شدن در مادیات و شهوات حیوانی آنچنان به بن‌بست رسیده كه می‌خواهد خود را از این باتلاق خارج كند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینكه نوری از سوی انقلاب اسلامی به همه ذهن‌ها و دل‌های تشنه تابانده شده است، گفت: مردم ما باید چنان خود را در این زمینه‌ مجهز و مسلح كنند تا ضمن اینكه آسیبی به آنها نرسد‌، بتوانند گام‌های مهم‌تری را در خدمت به جامعه بشری در این مقطع زمانی بردارند.

دهقان با بیان اینكه امروز تمدن غربی مدعی است كه برای زندگی بشر بهترین پاسخ را ارائه كرده، افزود: اما در مقابل یك شكاف جدی به نام تهی شدن و دوری از معنویت در این تمدن مادی‌گرا وجود دارد كه همه به نوعی به دنبال پاسخ دادن به این نیاز فطری هستند.

وی به برنامه‌های وزارت دفاع برای تحقق اهداف بلندی كه رهبری معظم انقلاب مطرح كردند اشاره كرد و گفت: كسانی كه در دوره‌های بصیرت حضور پیدا می‌كنند، باید مدبرانه و با عمق فكر و اندیشه مباحث را مورد توجه و پیگیری قرار دهند.

اجتمام(1) ** 9105 ** 1071
۰ نفر