۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۰
کد خبر: 81008692
T T
۰ نفر
امام جمعه كرمانشاه: تكفیری ها و القاعده دست پرورده امریكایی ها هستند

كرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه گفت: نكفیری ها و القاعده دست پرورده آمریكایی ها هستند كه برای سرافكنده كردن مسلمانان در جهان تولید شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله 'مصطفی علما' در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: فعالیت های تروریستی و تفرقه اندازی در كشورهای اسلامی به منظور مبارزه با بیداری اسلامی است چرا كه دشمنان بخوبی می دانند بیداری و یكپارچگی مسلمانان به بزرگترین قدرت در دنیا تبدیل می شود.

وی با اشاره به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری در نشست وحدت اسلامی و میلاد حضرت رسول اسلام (ص) گفت: رهبری فرمودند كه مهمترین مسئله در جهان اسلام تكیه بر مشتركات است و چقدر این رهنمود بزرگ و جامع است چرا كه شیعه و سنی در بیش از 95 درصد دارای مشتركات هستند و این به معنای این است كه همه مسلمانان واحد و برادرند.

وی افزود: مقام معظم رهبری وحدت میان مسلمانان را همچون نماز و روزه واجب دانستند چرا كه امروز وضعیت وحدت میان كشورهای اسلامی بسیار اسفناك است و 54 كشور اسلامی هر یك به راهی می روند.

خطیب جمعه كرمانشاه در ادامه با اشاره به چهارم بهمن ماه سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهر آباد گفت: این حركت به دستور بختیار برای جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) به ایران انجام شد و نكته جالب این بود كه بختیار سالیان دراز ساز مخالفت با رژیم شاهنشاهی را می نواخت اما چون درگیر بازی های سیاسی شد سر از نخست وزیری این رژیم درآورد و همگام با آنها علیه مردم مرتكب جنایات شد.

آیت الله علما، به ششم بهمن ماه سالروز حماسه افتخارآفرین مردم آمل در سال 1360 اشاره كرد و افزود: عده ای از منافقان در این روز با خیال خام خود قصد تصرف آمل را داشتند كه بصیرت مردم این شهر و حضور آنها در صحنه سبب شد كه اسم مردم آمل در این روز از تاریخ ثبت شود و خداوند بر علو درجات شهدای این حماسه بیافزاید.

7450/567