۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 81008632
T T
۰ نفر

زمینه های همكاری تئاتر ایران و آلمان بررسی شد

۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۴۱
کد خبر: 81008632
زمینه های همكاری تئاتر ایران و آلمان بررسی شد

تهران- ایرنا- زمینه های همكاری مشترك تئاتر ایران و آلمان در دیدار مدیر نشنال تئاتر مانهایم و كالیكستو پیتو كارگردان نمایش خانه برنارد آلبا با قادر آشنا دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بررسی شد.

به گزارش روز جمعه سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر،‌ در این دیدار مدیر نشنال تئاتر مانهایم، خواستار ارتباط بیشتر دو كشور در زمینه اجرای تئاتر شد.

قادر آشنا نیز با اشاره به تفاهم نامه همكاری هنرهای نمایشی میان دو كشور، گفت: پیرو تفاهم نامه همكاری در زمینه تئاتر كودك و نوجوان، چند گروه نمایش از ایران به فرانكفورت سفر كرده و در آنجا برنامه اجرا كرده اند و نمایش هایی نیز از آلمان در جشنواره تئاتر كودك و نوجوان ایران حضور یافته اند.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر همكاری دو كشور را در سه قالب اعزام نمایش های فاخر ایران به آلمان، معرفی كارهای ارزشمند مانهایم در ایران و تولید آثار نمایشی دسته بندی كرد و اظهار داشت: در حال حاضر با كشورهای مجارستان و كانادا همكاری خوبی در زمینه تولید مشترك نمایش داریم كه امیدوارم زمینه این همكاری با كشور آلمان هم فراهم شود.

در پایان این دیدار دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و هیات آلمانی آمادگی خود را برای برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در این زمینه اعلام كردند.

فراهنگ (1) ** 2024 ** 1569
۰ نفر