۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۳۰
کد خبر: 81006325
T T
۰ نفر

در دانشگاه ها نياز به تفكر اعتدالي است

۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۳۰
کد خبر: 81006325
در دانشگاه ها نياز به تفكر اعتدالي است

گرگان - ايرنا - نماينده تام‌الاختيار رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي در هيات امناي استان‌ هاي شمالي گفت: در دانشگاه ها نياز به تفكر اعتدالي است و نبود اين تفكر باعث شده كه در مسائل مختلف از جمله مسائل ديني موفق نباشيم و كارهاي فرهنگي دانشگاه ‌ها به خوبي پيش نرود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'احمد شاهوراني' روز چهارشنبه در ديدار با روساي دانشگاه هاي آزاد اسلامي استان هاي گلستان، مازندران و گيلان در گرگان افزود: اكنون دانشجويان در دانشگاه ها دچار نوعي ابهام و سردرگمي شده‌ اند و علت اصلي اين مسئله افراط و تفريط هايي بود كه در سال هاي گذشته انجام مي شد.

وي افزود: در به كارگيري افراد نبايد ديدگاه هاي سياسي و جناحي دخالتي داشته باشد بلكه بايد توجه داشت كه آن فرد آيا از اصول انقلابي و اصول حكومت اسلامي و همچنين رهبر معظم انقلاب اسلامي پيروي مي كند و آن وقت ديگر نبايد سليقه شخصي را به كار ببريم.

وي ادامه داد: بخش فرهنگي دانشگاه ‌ها نيازمند تقويت است و اگر بخواهيم به دانشگاهي 100 امتياز دهيم 50 درصد را بايد به كارهاي فرهنگي اختصاص داد؛ بخش فرهنگ در دانشگاه ‌ها از اهميت بالايي برخوردار است لذا اين بخش بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و تقويت شود.

وي تصريح كرد: هر كار فرهنگي بايد قبل از اجرا به تصويب شوراي فرهنگي برسد تا قابليت اجرا شدن داشته باشد.

شاهوراني در خصوص انتخاب افراد در دانشگاه ها گفت: اين انتخاب ها بايد بر اساس توانايي و توانمندي افراد باشد، اما متاسفانه در هشت سال گذشته براي انتخاب افراد بيشتر از سليقه شخصي استفاده مي شد و افرادي به دنبال افراط و تفريط بودند در حالي كه بايد اعتدال و ميانه روي را در پيش مي گرفتند.

شاهوراني با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر ايجاد كرسي هاي آزاد انديشي در دانشگاه ها، افزود: سرنوشت اين مساله مهم هنوز معلوم نيست و اين مساله باعث شده تا دانشجويان نتوانند به صورت آزادانه تفكر خود را بيان كنند.

وي خاطرنشان كرد: چرا بعد از 34 سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از يك تئوري سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اسلامي خوبي برخوردار نيستيم، در حالي كه مي‌ توانيم افرادي را تربيت كنيم تا هم اقتصاد و اسلام و هم سياست و اسلام را بدانند و در اين ارتباط به ابهامات افراد پاسخ دهند.

وي در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه براي اين نيست كه يكسري افراد از حوزه بيايند و درس معارف اسلامي تدريس كنند بلكه بايد بتوانند در دانشگاه ها تفكر توحيدي را گسترش دهند و حاكم كنند.

7467/579/508
۰ نفر