۱۹ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8100399
T T
۰ نفر
آمریکا می گوید 14 عضو امنیتی لبنان را آموزش مبارزه با تروریسم داده است .....................................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 18/06/87 بیروت - سفارت آمریکا در بیروت روز دوشنبه اعلام کرد 14 عضو امنیتی لبنان را آموزش مبارزه با تروریسم داده است.
به گزارش ایرنا از بیروت، سفارت آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای افزود: در ماه اوت ، 14 نفر از اعضای "یگان نیروهای سیار" وابسته به نیرو های انتظامی لبنان در ایالت کالیفرنیا آموزش مبارزه با تروریسم دیده اند.
در این بیانیه گفته شده این اقدام در چارچوب برنامه کمک به مبارزه با تروریسم موسوم به " tat " صورت می گیرد و بخشی از کمک های نظامی آمریکا به لبنان است که از سال 2007 آغاز شده است.
منابع خبری لبنان پیش از این ، از تبعیض قایل شدن آمریکا بین افسران لبنانی برای اعزام های آموزشی خبر داده و گفته بودند آمریکا به آن دسته از افسران لبنانی که متمایل به احزاب 8 مارس هستند ویزا نداده است.
هرچند سران واشنگتن طی سال های اخیر باانعقاد قراردادهای نظامی با وزارت دفاع لبنان خواسته اند وانمودکنند تمایل به حمایت از ارتش لبنان دارند اما همواره در این زمینه احتیاط به خرج داده اند تا این حمایت ها به قدرتمندتر شدن دشمنان اسراییل نیانجامد.
خردادماه سال گذشته آمریکا به بهانه ی کمک به دولت فواد سنیوره نخست وزیر لبنان برای مبارزه با به اصطلاح تروریسم و به ویژه با گروه سلفی فتح الاسلام که عناصر آن مشغول نبردی مشکوک (از نظر سیاسی و تدارکاتی ) و سنگین باارتش لبنان در اردوگاه فلسطینی نهرالبارد در شمال لبنان بودند 10 فروند هواپیما حامل سلاح و مهمات را وارد لبنان کرد.
منابع نظامی از ارایه اطلاعات درباره ی نوع سلاحها و مهمات خودداری و تنها اشاره کردند که این محموله ها در چارچوب کمک های نظامی آمریکا به لبنان و به درخواست دولت این کشور ارسال شده است.
قرار بود لبنان طی سال 2007 کمک 270 میلیون دلاری از آمریکا دریافت کند که شامل آموزش ، مهمات و تجهیزات نظامی بود و هرچند بخشی از این کمک ها به لبنان ارایه شده اما گزارشی که نشان دهد آیا تعهد آمریکا به لبنان در این زمینه بطور کامل عملی شده یا نه، وجود ندارد.
با وجود این قراردادها ، بر اساس آنچه که انتشار یافته ، کمک های نظامی آمریکا به لبنان تاکنون محدود به آموزش های نظامی ، تحویل تعدادی خودرو و احتمالا مهمات جنگی بوده که برخی محافل نظامی گفته اند با سلاحهای موجود در لبنان همخوانی نداشته است.
خاورم 2082 ** 265 شماره 031 ساعت 09:55 تمام
۰ نفر