۲۸ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81000678
T T
۰ نفر
تلاش براي گسترش فعاليت هاي بنياد حفظ آثار دفاع مقدس

قم- ايرنا- جانشين بنياد حفظ آثار ونشر ارزش هاي دفاع مقدس در ديدار با امام موقت جمعه قم و توليت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به تشكيل بنياد حفظ آثار بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب گفت: فعاليت هاي اين بنياد گسترده تر شده است.

به گزارش ايرنا، امير سرتيپ ' محمدحسن نامي ' روز شنبه در ديدار با حجت الاسلام و المسلمين سعيدي توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مراكز فرهنگي دفاع مقدس در استان ها و وظيفه ترويج فرهنگ دفاع مقدس توسط اين مراكز از اهميت بالايي برخوردار است.

وي خاطرنشان كرد: مركز فرهنگي برخي استان ها به صورت استاني، برخي ديگر منطقه اي و بعضي به صورت ملي ديده شده اند كه مركز فرهنگي دفاع مقدس استان قم به دليل قطب اجتهاد شيعه و نقش لشكر 17علي بن ابي طالب(ع) در دفاع مقدس به صورت ملي ديده شده است.

وي با بيان اينكه سازمان هاي مشاركت روحانيت در دفاع مقدس، مشاركت زنان در دفاع مقدس و سينمايي و هنري و ادبيات دفاع مقدس به تازگي تشكيل شده اند، افزود: بنياد حفظ آثار در نظر دارد سازمان پيشكسوتان دفاع مقدس و سازمان اسناد دفاع مقدس را نيز در آينده راه اندازي كند.

نامي ضمن تاكيد بر اهميت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و راه اندازي دو واحد درس آشنايي با دفاع مقدس توسط اين پژوهشگاه در دانشگاه ها، گفت: فعاليت هاي بنياد به سوي تخصصي شدن پيش مي رود و در اين راستا خبرگزاري دفاع مقدس نيز راه اندازي شده است تا خبرهاي در زمينه دفاع مقدس و نيروهاي نظامي به صورت تخصصي منعكس شود.

وي با اشاره به تشكيل هيات امناي موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم از توليت حرم حضرت معصومه (س) خواست تا عنايت ويژه اي به اين موزه داشته باشند.

گفتني است ديدار با استاندار قم، معاون برنامه ريزي استانداري و مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران، از ديگر برنامه هاي سفر امير محمدحسن نامي به استان قم اعلام شده است. ك/3

/7402/ 380/