۱ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8099589
T T
۰ نفر
با هدف همبستگی با هواداران سکولاریسم و بهائیت در ایران یک گروه صهیونیستی علیه معامله گازی آلمان با ایران تجمع برگزارمی کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/06/01 سیاسی.صهیونیسم.سکولاریسم.بهائیت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا):برلین - لابی صهیونیستی مجمع آزادی خاورمیانه سی ام ماه اوت (9 شهریورماه ) با هدف همبستگی با سکولارها و بهائیان ایرانی ، علیه قرارداد گازشرکت آلمانی اشتاینر با ایران در شهر زیگن آلمان تجمع و میزگرد برگزار می کند.
شرکت آلمانی اشتاینراوایل مرداد ماه امسال اعلام کرد که باایران برای احداث سه مرکز تبدیل گاز مایع به ارزش حدود 100میلیون یورو به توافق رسیده است.
به گزارش ایرنا پایگاه اینترنتی این گروه روز جمعه اعلام کرد: دلیل برگزاری این تجمع درشهرزیگن،قرارداشتن مقر این شرکت در آن است و در جریان آن علیه معاون وزیر اقتصاد آلمان نیز که به ادعای این لابی درانجام معامله نقش داشته است ،اعتراضاتی صورت خواهد گرفت.
این پایگاه هدف اصلی این تجمع را فشار بر دولت آلمان برای لغو این قرارداد و برنامه ریزی برای اجرای تحریم های سیاسی و اقتصادی هدف دار در سطح بین المللی علیه ایران اعلام کرده است.
این لابی صهیونیستی همچنین همبستگی خود را با هواداران سکولاریسم و بهائیان در ایران اعلام کرده است.
در برگزاری این تجمع چندین گروه و شخص همکاری دارند کهابتکار عمل اسرییل ، کاظم موسوی از حزب سبزهای برلین (عضو سازمان منافقین )، یکی از شاخه های جوانان حزب چپ آلمان به نام باک شالوم،استاپ د بمب (بمب را متوقف کنید ) ،گروهی تحت عنوان پیمانی علیه برنامه نابودی ایران، مرکز اورشلیم برلین ، جنبش ضد فاشیستی شهر اینسبروک اتریش و یک شاخه جامعه یهودیان شهر کلن از آن جمله آنهاست.
سخنرانان این برنامه نیزکاظم موسوی،اشتفان گریگاد ،زیمونه ویناهارتمان، جاناتان وکرله ، راجر بوکرت و مجری آن الکس فویرهرت است.
دولت آلمان چندین باراعلام کرده است که انجام این معامله گازی غیرقانونی نبوده و عملی خلاف در اجرای آن صورت نگرفته است.
از زمان انتشار خبر این توافق، فشار زیادی از سوی گروه های لابی صهیونیستی و رژیم اسراییل برای لغو این قرارداد صورت گرفته است .
اروپام 1431**1440**250**2051** شماره 123 ساعت 22:28 تمام
۰ نفر