۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 80994875
T T
۰ نفر

72 میلیون نفرجمعیت؛ 80 میلیون یارانه گیر

۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 80994875
72 میلیون نفرجمعیت؛ 80 میلیون یارانه گیر

اردبیل - ایرنا - نایب رییس كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود جمعیت 72 میلیون نفری ایران هم اكنون به 80 میلیون نفر یارانه پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، منصور حقیقت پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اطلاعات دقیقی از درآمدها و اطلاعات فردی در كشور استخراج نشده و این موضوع مشكلات مختلفی را موجب می شود.

وی بر ساماندهی و كدداركردن اطلاعات و درآمدهای فردی در كشور را از جمله ضرورت های حاضر عنوان كرد و گفت: در نظام اداری نیازمند تعریف ساختاری هستیم كه اطلاعات تمام جمعیت كشور را بر اساس واقعیت ها تنظیم كنیم.

او فقدان وجود ساختار مناسب در شناسایی افراد و میزان درآمد آن ها را یكی از دلایل بروز مفاسد اقتصادی در كشور ذكر كرد و بر پرهیز از رفتار سلیقه ای در این زمینه تاكید كرد.

وی همچنین با اشاره به بدهی دولت قبلی افزود: میزان بدهی و تعهدات دولت قبل 450 هزار میلیارد تومان است كه باید اقدامات اساسی برای حل آن انجام شود.

حقیقت پور در ادامه با اشاره به اجرای طرح مسكن مهر ، مطالعه این طرح قبل از اجرا را ضروری دانست كه عملی نشده و ممكن است مهاجرت روستاییان به شهرها را تشدید كند.

حقیت پور افزود: 30 هزار میلیارد تومان در اجرای طرح مسكن مهر در سطح كشور هزینه شده كه اگر در بخش اشتغال هزینه می شد، می توانست برای یك میلیون نفر اشتغالزایی كند.

وی ادامه داد: در صورت هزینه كرد این اعتبارات در بخش اشتغال، جوانان می توانستند مشكل مسكن خود را حل كنند.

حقیقت پور همچنین با اشاره به 2 هزار و 950 پروژه نیمه كاره در سطح كشور گفت: دولت از بین این پروژه ها آن دسته از پروژه هایی را كه بالای 80 درصد پیشرفت فیزیكی دارد انتخاب و ردیف اعتبار ملی برای آن ها تعیین كرده است.

نماینده مردم اردبیل در خانه ملت با بیان اینكه از استان اردبیل تنها سد گیوی در ردیف این پروژه ها قرار گرفته و ردیف اعتبار ملی برای آن تعریف شده است ، افزود: باید تلاش كنیم با استفاده از اصل 44 قانون اساسی برخی از پروژه های نیمه تمام استانی را به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار كنیم.

8124/530/245
۰ نفر