۲۳ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۴۰
کد خبر: 80993376
T T
۰ نفر
آزاد سازی اموال بلوكه شده نشانه دیپلماسی موفق دولت یازدهم است

شهرری-ایرنا- دبیر كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آزاد سازی بخشی از اموال ایران توسط ایالات متحده امریكا نشانه دیپلماسی موفق دولت یازدهم در عرصه بین المللی است.

'ابراهیم نكو' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توجه به اعلان وزارت خارجه آمریكا كه فوریه آینده اولین مرحله از آزاد سازی اموال بلوكه شده ایران اجرا می شود افزود: این اقدام در راستای توافق های ژنو نشانه موفقیت دولت یازدهم است.

وی افزود:رفتار سیاسی مذاكره كنندگان ایرانی از روی تدبیر و اعتدال و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در كنار همدلی مردم ، مجلس و دولت منجر به تامین منافع ملت و كشور شد.

وی تاكید كرد: آزاد سازی اموال بلوكه شده كشور توسط غرب در چندین مرحله تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی و بازگشت امید و نشاط به جامعه خواهد داشت.

وی گفت: بازگرداندن 550 میلیون دلار از محل 4.2 میلیارد دلار اموال بلوكه شده ایران دولت یازدهم را در اجرای برنامه های خود یاری خواهد كرد.

نماینده مردم شهرستان های رباط كریم و بهارستان، تصریح كرد: معادل ریالی این مقدار اعتباری بالغ بر یك هزار و 650 میلیارد تومان می شود كه به خودی خود تاثیر بسزایی در تكمیل طرح های عمرانی كشور دارد.

نكو، با اشاره به مطالب عنوان شده از سوی برخی از دولتمردان ایالات متحده امریكا‌ آنرا نشانه دوگانگی رفتار و گفتار آمریكایی ها عنوان كرد و گفت: امیدواریم دولت امریكا خود را موظف به رعایت توافقات انجام شده، بداند.

1914/1724/564/ 605
۰ نفر