۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۲۶
کد خبر: 80991757
T T
۰ نفر
استاندار: نمايشگاه دائمي و خانه فرش دستباف در گيلان ايجاد مي شود

رشت - ايرنا - نماينده عالي دولت در گيلان در بازديد از نمايشگاه فرش دستباف و صنايع دستي، از ايجاد نمايشگاه دائمي و خانه فرش دستباف در آينده اي نزديك در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، ' محمدعلي نجفي ' عصر يكشنبه در جريان بازديد از نمايشگاه ياده شده در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان افزود : ايجاد نمايشگاه دائمي فرش دستباف در مركز استان با توجه به قدمت اين هنر در گيلان، لازم و ضروري است .

وي همچنين از ايجاد خانه فرش گيلان در نتيجه مذاكره با مركز ملي فرش ايران تا دو هفته آينده خبر داد و گفت: اين اقدام در راستاي حفظ اين هنر ارزشمند استان انجام مي شود .

استاندار گيلان فرش دستباف را مجموعه اي سرشار از عشق ، هنر و فعاليت روستاييان و شهرنشينان گيلاني معرفي و خاطرنشان كرد : بيش از 10 هزار بافنده فرش در گيلان فعاليت دارند .

نجفي با اشاره به اينكه حدود 10 هزار هنرمند نيز در زمينه صنايع دستي در استان فعاليت دارند گفت : هنر صنايع دستي، معرف هويت و قدمت قوميت هاي گيلاني است .

وي با تاكيد بر ضرورت حمايت از فعالان صنايع دستي و فرش دستباف استان تصريح كرد : حمايت از اين بخش نقش مهمي در ايجاد اشتغال و بهبود وضعيت مردم استان دارد .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، تعدادي از مسوولان اتحاديه ها و بافندگان فرش دستباف استان در بازديد استاندار گيلان از اين نمايشگاه مسائل و مشكلات خود را مطرح كردند .

نمايشگاه فرش دستباف و صنايع دستي گيلان تا 24 دي ماه جاري در تالار سلطان واقع در جاده رشت - انزلي براي بازديد علاقه مندان داير مي باشد .ك/2

7292/695