۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80991460
T T
۰ نفر

1500 شركت ایرانی در كشور گرجستان فعالیت می كنند

۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۱۴
کد خبر: 80991460
1500 شركت ایرانی در كشور گرجستان فعالیت می كنند

تهران بزرگ - ایرنا - معاون سفیر و وابسته اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان از اقامت حدود 4 الی 5 هزار ایرانی در گرجستان خبر داد و گفت: یك هزار و پانصد شركت ایرانی در كشور گرجستان فعالیت می كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا 'محسن كدریایی زاده' روز یكشنبه در همایش توسعه روابط تجاری ایران و گرجستان در سالن همایش های صدا و سیما خبر از تشكیل اتحادیه بازرگانان ایرانی مقیم گرجستان داد و گفت: به زودی انتخابات این اتحادیه را برگزار خواهیم كرد.

وی مهمترین موانع توسعه روابط تجاری ایران و گرجستان را اقامت و ویزای تجار ایرانی عنوان كرد و از مسئولان گرجستان در خواست كردیم برای برطرف شدن این موانع اقدامات لازم را به عمل آورند.

معاون سفیر و وابسته اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با بیان این مطلب كه روابط تجاری ایران و گرجستان علیرغم تمام مشكلات خصوصا مشكلات بانكی با رشد همراه بوده، افزود: حجم مبادلات تجاری دو كشور به 178میلیون دلار در سال رسیده است.

وی خبر از افزایش میزان صادرات قیر و سیمان ایران به گرجستان داد و گفت: 98 در صد قیر و سیمان گرجستان از ایران تامین می شود.

كدریایی زاده اظهار كرد: در زمینه مصالح ساختمانی نیز ایران یكی از كشورهای مهم تامین كننده مصالح ساختمانی گرجستان است.

وی با بیان این مطلب كه گرجستانی ها در زمینه زیر ساخت های مورد نیاز بخش كشاورزی با مشكل مواجه اند از ایرانیان فعال در این زمینه در خواست نمود در بخش كشاورزی گرجستان مشاركت داشته باشند.

تهرام/9977/1392/ 1539
۰ نفر